1. Daan Van Dijk Member

Controleren van SSL-server niet mogelijk

Topic geplaatst op: 12-07-2017 om 09:15

Controleren van SSL-server mail.kapsalontop.nl niet mogelijk. Er heeft zich een fout voorgedaan bla bla. Dit zegt iPhone mail sinds het overzetten. Hoe los ik dit op?

2. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-07-2017 om 09:46

U dient de instellingen van mail.axc.nl te gebruiken indien u dit over SSL wilt laten werken, zie https://www.versio.nl/artikelen/31-wat-zijn-de-pop-imap-en-smtp-gegevens-van-mijn-email-account

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Daan Van Dijk Member
    Reactie geplaatst op: 12-07-2017 om 22:37

Oké, hij heeft het hiervoor altijd gedaan. Wat zou er moeten zijn veranderd en waarom zou het nu niet meer werken?

4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-07-2017 om 23:09

@Daan Van Dijk Op mail.kapsalontop.nl kan SSL niet werken bij ons. U heeft dan vermoedelijk de certificaat melding ooit geaccepteerd in uw e-mail programma waardoor het nadien gewoon zo gewerkt heeft. Maar voor SSL dient u steeds onze AXC instellingen te gebruiken zoals mijn collega eerder aangaf. Indien u mail.kapsalontop.nl gebruikt zal u SSL moeten uitvinken in de instellingen.

5. Daan Van Dijk Member
    Reactie geplaatst op: 12-07-2017 om 23:21

Oké duidelijk. Dus bij Server inkomende post moet : Hostnaam: mail.axc.nl, gebruikersnaam: "test@test.nl" en wachtwoord: "wachtwoord"?

6. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-07-2017 om 23:27

@Daan Van Dijk Dat klopt, en uw volledige e-mail adres invullen als gebruikersnaam en het paswoord dat u heeft ingesteld bij het aanmaken van het e-mail adres.

7. Daan Van Dijk Member
    Reactie geplaatst op: 12-07-2017 om 23:35

Oké dat is allemaal gelukt, maar ik krijg nu een error. Mijn iPhone staat in het engels. Ik krijg dit: Unable to send Email. A copy has been placed in your outbox. The recipient "info@kapsalontop.nl" was rejected by the server because it does not allow relaying

Kunnen jullie hier iets mee?

8. Daan Van Dijk Member
    Reactie geplaatst op: 12-07-2017 om 23:40

Ik was vergeten mijn uitgaande mail in te stellen. Het is nu gelukt. Desalniettemin, bedankt voor de hulp.

9. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-07-2017 om 23:42

@Daan Van Dijk Fijn te horen dat het weer werkt!