1. graffart Member

Email instellingen

Topic geplaatst op: 18-03-2012 om 15:31

Help, problemen met email!
    ik heb een reseller pakket, daar heb ik een domeinnaam aan toegevoegd, dus op user level. Domeinnaam heb ik eraan gekoppeld via nameserver instellingen. Website werkt, maar email niet helemaal.

Nu probeer ik te emailen naar een ander emailaccount dat ik heb bij een ander hoster, en krijg ik de volgende error:

info@mace.eu
    Delay reason: SMTP error from remote mail server after RCPT TO::
    host mx-cluster-a2.one.com [195.47.247.193]: 450 4.1.8 :
    Sender address rejected: Domain not found

Ik krijg deze melding niet als ik bijv. naar hotmail een email stuur. Voor de rest heb ik geen instellingen in de DNS van direct admin verandert. Iemand een idee?

Mijn domein: kenart.nl
    ik ontvang ook niet alle emails.

2. wouter1987 Member
    Reactie geplaatst op: 19-03-2012 om 20:06

Goedenavond,

Welk mail programma gebruik je? voor Imap heb je poort 143 nodig
    voor SMTP heb je poort 587 nodig.

Je moet Outlook Express, of MS Outlook instellen als Verticatie vereist.

Wanneer je Mozilla Thunderbird gebruikt, dan hoef je verder geen extra beveiliging in te vullen.

Je mail servers zijn: wanneer je mail.kenart.nl dit is voor zowel pop, als IMAP en SMTP.

Ik adviseer je om Imap te gebruiken. dan kun je op alle plekken in de mail en deze op bijvoorbeeld je smartphone en je PC en laptop instellen. Wanneer je een mail op 1 plek weggooid dan wordt dit automatisch op alle locaties gewijzigt, dus ook in webmail.

Sorry dat ik er wat verder op in ga dan je had gevraagd. Succes en laat even weten of het is gelukt.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. wouter1987 Member
    Reactie geplaatst op: 19-03-2012 om 20:09

Wat ik trouwens niet helemaal uit je bericht begrijp, is of je de DNS ook in je klantenpaneel hebt gewijzigd. Dit doe je bij Domeinnamen -> overzicht -> wijzigem DNS. Vul hier de DNS servers in die je hebt opgekregen bij de registratie van je resellerhosting.

Het kan tot 24 uur duren voordat je wijzing helemaal iss doorgevoerd. Echter is de doorloop tijd meestal korter.

4. graffart Member
    Reactie geplaatst op: 19-03-2012 om 23:37

Beste Wouter,
    Alle instellingen in MS outlook staan juist, ik kan ook mailen naar en ontvangen van hotmail/ gmail / versio klanten / mijndomein klant / etc.

Alleen van one.com klanten niet.

Het verzenden lukt niet ook niet via webmail, dus ik weet niet waar het probleem ligt. ik heb niets verandert aan de DNS, alleen de juiste nameserver ingevuld in klantenpaneel, en opgeslagen. (zoals ik dat ook doe met een webhosting pakket). Het rare is dat ik nog een domein heb, en deze aan een webhosting pakket heb gekoppeld en deze werkt wel.

Versio zegt dat het aan one.com ligt, en je raad het al, one.com zegt dat het aan versio ligt. Wel vervelend, wie weet mis ik nu emails.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen, support kan me niet verder helpen.

5. wouter1987 Member
    Reactie geplaatst op: 23-03-2012 om 15:44

Beste Graffart,

One.com is een ander hosting bedrijf, waar ik geen ervaring mee heb. Ik kan je dus niet zeggen hoe je dit probleem kunt oplossen.

Wellicht kun je in de FAQ van one kijken, of een mail sturen naar de service desk.

Of heeft het met een verhuizing te maken hebben? Wil je dan naar Versio?

In dat geval kan het tot 24 uur duren voordat al je mails in de nieuwe mailbox komen. Maar je oude mailbox werkt niet meer vanaf het moment dat de registrar is geweizigd.

Ik hoor graag of dit het probleem is.

6. wouter1987 Member
    Reactie geplaatst op: 23-03-2012 om 15:47

Ik bedenk net, wanneer je het domein van one.com naar versio.nl verhuisd, dan moet je natuurlijk wel de outlook instellingen veranderen in die zoals in mijn eerdere bericht.

Wanneer je de DNS wijzigd, en het domein toevoegd aan Direct admin (op versio platform) kun je niet meer mailen met de one.com server instellingen.

7. graffart Member
    Reactie geplaatst op: 23-03-2012 om 16:16

Beste Wouter,
    Dit was niet de issue. het probleem zat hem in het feit dat:
    - of er zit iets verkeerds op server78, en het daarbij horende ip adres.

- of one.com blokkerd dat ip adres.

persoonlijk denk ik het laatste :p, maar goed ik heb toch mijn reseller account verhuisd naar server 56, en nu kan ik wel naar one.com klanten mailen.

Case closed, wat mij beterft.

8. wouter1987 Member
    Reactie geplaatst op: 23-03-2012 om 16:36

Sjonge jonge, wat kinderachtig van one.com

Echter hoor ik wel meer mindergoede ervaringen met vserver78.

Maar fijn dat het nu wel werkt :).

9. graffart Member
    Reactie geplaatst op: 23-03-2012 om 16:41

Volgende probleem doet zicht voor, zie thread kan niet emailen vanuit outlook 2007.
    https://www.secure.versio.nl/topic.php?id=677

10. graffart Member
    Reactie geplaatst op: 23-03-2012 om 19:06

Inmiddels met hulp van Wesley, van support opgelost. Avast blockte mijn uitgaande emails vai firewall.

11. Robbie1207 Member
    Reactie geplaatst op: 24-03-2012 om 12:32

Ik wil mijn email overzetten ( van mijn domein ) naar andere computer, maar weet wachtwoord etc. niet meer! Waar kan ik deze gegevens ook alweer vandaan plukken??

12. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 24-03-2012 om 17:57

@Robbie1207 Het wachtwoord van je e-mail account(s) kan je resetten in DirectAdmin bij "E-mail Accounts".

13. wouter1987 Member
    Reactie geplaatst op: 26-03-2012 om 19:53

Maar goed dat Avast het blokkeerde. en dan one.com de schuld geven :S. Maar goed. Je kreeg vast een melding van je firewall, die ik zelf ook heb en dan kun je het goedkeuren. Dus wanneer mail.uwdomein.nl om toestemming vraagt aan de firewall, toestaan.

14. graffart Member
    Reactie geplaatst op: 26-03-2012 om 20:18

@wouter, nee dat probleem met one.com blijft bestaan. Ik had dat probleem op server 78, en dat is nooit opgelost. Niet door versio, nog door one.com Beide weten niet waar het aan lag.

Ik heb inmiddels alles verhuisd naar nieuwe server, en alles werkt perfect! Email prbleempje, was inderdaad mijn eigen schuld! :p

15. Reindert Vanderhaeghen Member
    Reactie geplaatst op: 30-03-2012 om 11:51

Graffart,
    Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als u. Hoe heb jij het precies opgelost?
    Bedankt!

16. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 30-03-2012 om 18:50

Hij heeft het kunnen doen door te verhuizen van server 78 naar een andere server binnen Versio. Zit jij momenteel op server 78?