1. Paulientje Member

Geen toegang tot files in directadmin

Topic geplaatst op: 18-03-2012 om 13:24

In DirectAdmin kan ik via de filemanager niet in de map van mijn domein komen. Ik krijg de foutmelding "Unable to open /domains/paulienderwort.nl. Permission denied.". Ik kan dus ook geen mappen of files toevoegen of uberhaupt iets doen. Hoe zou dit komen?

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-03-2012 om 23:19

Dag Paulientje, welke rechten hebben de mappen "domains" en "paulienderwort.nl" ? Deze kan je op 755 zetten door ze aan te vinken en onderaan de rechten te wijzigen. Kijk ook even in de kolom UID/GID of daar je gebruikersnaam staat, indien niet kan je de mappen aanvinken en "Reset Owner" toepassen.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. diederik Member
    Reactie geplaatst op: 07-07-2012 om 20:44

Heb een wat vergelijkbaar probleem met het eigenaarschap van bestanden. Na het terugzetten van een backup staan alle bestanden op mijn naam, ook de mappen en bestanden in sites/default/files (die op Apache stonden). Gevolg: een wervelwind van foutmeldingen omdat de server niks met die bestanden kan. Twee vragen (1) wat deed ik verkeerd bij het terugzetten van die backup en (2) hoe pas ik het ownership van bestanden aan. Ik zie niet hoe dat in DirectAdmin zou kunnen. Benieuwd naar het antwoord (ik leer nog elke dag bij).

Vond u dit antwoord nuttig?