1. Johan Vink Member

Technische ondersteuning via chat

Topic geplaatst op: 24-06-2017 om 12:44

Recent kon je nog chatten met de helpdesk om technische ondersteuning te krijgen. Nu is het nog slechts sales?

Reageer
  2. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 24-06-2017 om 12:48

Hallo, dat klopt. Dit is gedaan om onze sales en support afdelingen volledig apart te houden. Op deze manier hebben onze technische medewerkers meer tijd om de support tickets af te handelen en kunt u ook sneller een antwoord verwachten op uw support vragen via onze helpdesk: https://www.versio.nl/artikelen/377-hoe-kan-ik-contact-opnemen-met-de-helpdesk

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Johan Vink Member
    Reactie geplaatst op: 24-06-2017 om 14:35

De tijd voor een ticket staat nog altijd op 24 uur max. Erg klantvriendelijk is deze wijziging niet mi.

4. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 24-06-2017 om 14:50

@Johan Vink U krijgt doorgaans antwoord binnen de 2 à 3 uur en vaak veel sneller.

5. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 24-06-2017 om 15:00

Hoi Johan,

Ik wil wel graag een kleine opmerking maken over
    > Recent kon je nog chatten met de helpdesk om technische ondersteuning te krijgen.

Dit 'kon' wel, maar was nooit de bedoeling van de chat.

Bij iedere chat die je opende kreeg je de volgende zin te zien:
    "Welkom bij de livechat van Versio! Ik help u graag met het beantwoorden van korte en snelle vragen over onze diensten. Voor overige vragen verzoeken wij u om contact op te nemen met onze helpdesk via https://www.versio.nl/helpdesk"

Ondanks deze zin werd de chat door veel klanten gebruikt voor technische vragen. We hebben daarom besloten de chat en de helpdesk definitief uit elkaar te trekken door nieuwe medewerkers apart op te leiden enkel voor de chat. Nu kunnen onze helpdesk medewerkers zich focussen op de tickets en sneller reageren in plaats van via de livechat een klant stap voor stap door het proces leiden van een e-mailadres toevoegen aan Outlook ondanks dat het allemaal beschreven staat in artikelen op onze website.

6. Johan Vink Member
    Reactie geplaatst op: 24-06-2017 om 17:57

Ok hoop de nieuwe doorlooptijd op tickets te gaan ervaren in de toekomst! :)

7. Henk De Boer Member
    Reactie geplaatst op: 26-06-2017 om 15:40

Hoe kan ik in contact komen met de administratie van Versio.
    Gaat om de financiele stand van zaken.

8. Tom Zwiep Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-06-2017 om 15:46

Hiervoor kunt u bij ons een ticket aanmaken. U kunt een ticket aanmaken via https://www.versio.nl/artikelen/377-hoe-kan-ik-contact-opnemen-met-de-helpdesk

9. Fred Member
    Reactie geplaatst op: 27-06-2017 om 19:03

Naar mijn mening valt of staat de reputatie van een bedrijf op hoe een klant dit ervaart. Nieuwe klanten snel binnenhalen om vervolgens elke vorm van support ver weg te stoppen zal op de lange termijn niet werken.

De support van Versio is, zodra een ticket wordt aangemaakt, zeker niet slecht, maar het gaat om hoe klanten dit ervaren.

Telefonisch is de helpdesk NIET bereikbaar, ook niet tijdens gewone kantooruren. Om een support ticket aan te maken moet er aardig wat geklikt worden om vervolgens eerst een vraag te moeten stellen en als daar dan geen antwoord te vinden is, dan mag de klant uiteindelijk een ticket aanmaken. Uit alles blijkt, liever geen contact met de klant. Uit de vele reakties in het klantenforum blijkt ook dat klanten vaak niet weten hoe contact te leggen met de support afdeling van Versio.

Resultaat
    Een klant voelt zich op den duur niet welkom, hoe goed uiteindelijk de diensten ook zijn, de schade is dan al geleden. Mijn advies is, maak het contact met de supportdesk eenvoudiger en klantvriendelijker. Een klant is koning en straal dat ook uit!

Als een potentiele nieuwe klant niet wil chatten, maar gewoon een offerte of wat vragen heeft en die per mail wil verzenden, dan is er geen emailadres van Versio te vinden.

10. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 27-06-2017 om 23:32

Wij hebben dit onlangs omgezet als test door de technische helpdesk van de sales te scheiden om zodoende onze technische medewerkers meer ruimte te geven tot het beantwoorden van technische vragen zodat ze zich niet meer bezig hoeven houden met simpele vragen of technische randvragen die website gerelateerd zijn inplaats van de diensten van Versio. Onze intentie is om dit in de toekomst zo te houden.

De doorlooptijd van de tickets is hierdoor gezakt van bijna 24 uur, tot binnen enkele uren en op sommige momenten zelfs binnen een uur al reactie op het ticket.

Het helpdesksysteem/pagina zelf is verder niet aangepast, enkel de chat. We hebben hiervoor een aantal Sales medewerkers aangenomen die simpele verkoop gerelateerde vragen beantwoorden. Onze technische support kan nu nog sneller de technische tickets afhandelen alsook antwoorden op mails door ons verstuurd komen bij onze helpdesk aan en zullen behandeld worden.

Uw mening en feedback zijn duidelijk en zullen we meenemen in onze werkbesprekingen om dit nieuwe systeem te evalueren. Bedankt voor de feedback.