1. William Edwards Member

We need DNSSEC!

Topic geplaatst op: 24-06-2017 om 12:25

Goed van Versio dat ze DNSSEC ondersteunen op hun eigen infrastructuur. Voor diegene die liever gebruik maken van een externe DNS-infrastructur... Ondersteun DNSSEC (!).

Het is uiteraard een afweging die je moet maken, maar als je het enigszins systematisch en effectief aanpakt valt de uitrol zelf nog wel mee. (Ik spreek uit ervaring.)

Zoals APNIC ooit zei over het niet aanbieden van DNSSEC: "Why do you hate your users?"

2. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 24-06-2017 om 14:52

(zijn meerdere topics over)

We hebben altijd gezegd dat het geen prioriteit heeft voor ons, maar we hebben het op de planning staan om aankomende week te lanceren.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 24-06-2017 om 14:52

Dus komt er eindelijk aan!

4. William Edwards Member
    Reactie geplaatst op: 24-06-2017 om 16:15

Ik vind dat een erg positieve ontwikkeling, goed om te weten!

5. Jan Alkema Member
    Reactie geplaatst op: 24-06-2017 om 17:27

Dat zou heel mooi zijn....

Maar niet helemaal juist, Versio heeft al eens aangekondigd dat zulks in het 3e kwartaal van 2016 beschikbaar zou komen. Ik wacht het dus toch maar even af, voordat ik mijn domeinen naar Versio verhuis.

Maar wellicht is het (soms) beter om vanuit de klant te denken en er hebben (er zijn meerdere topics over) al vele hierom gevraagd, dus waar legt Versio de prioriteit?
    Bij hun klanten of....?

6. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 24-06-2017 om 17:38

@Jan Alkema Eén van onze prioriteiten was o.a. het uitbrengen van de nieuwe Versio API. Nu dit afgerond is kunnen onze programmeurs de takenlijst verder afwerken waaronder DNSSEC.

7. Fred Member
    Reactie geplaatst op: 24-06-2017 om 17:58

@Versio, ik ben er in elk geval blij mee!

8. William Edwards Member
    Reactie geplaatst op: 25-06-2017 om 12:14

Kunnen jullie ons voorzien van een precieze datum (26 juni - 2 juli) waarop deze nieuwe functie platformbreed wordt uitgerold?

9. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 25-06-2017 om 12:21

@William Edwards Dit zal bekend gemaakt worden via een nieuwsitem op https://www.versio.nl/nieuws van zodra DNSSEC actief is. De exacte dag kan ik nog niet zeggen.

10. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-07-2017 om 13:55

DNSSEC is nu beschikbaar via het klantenpaneel:

https://www.versio.nl/nieuws/dnssec-key-management-nu-beschikbaar-in-uw-klantenpaneel-362

Het is nu mogelijk om via uw klantenpaneel de DNSSEC keys van uw domeinnamen te beheren. Deze functie is enkel te gebruiken wanneer DNS beheren uitstaat voor uw domeinnaam, anders maakt u namelijk al automatisch gebruik van DNSSEC.

Op dit moment is deze feature nog niet beschikbaar voor alle domeinextensies, we zullen het in de toekomst beschikbaar maken voor vrijwel alle domeinnamen.

Om gebruik te maken van DNSSEC key management, gaat u naar uw domeinnaamoverzicht en klikt u een domeinnaam aan. Indien DNS beheren uitstaat, zult u op deze pagina de link vinden om uw DNSSEC keys te beheren.

11. William Edwards Member
    Reactie geplaatst op: 13-07-2017 om 16:52

Wat mij betreft vooralsnog niet erg nuttig zolang er geen integratie is met de API, en niemand een ETA kan geven.

12. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-07-2017 om 17:03

@William, dit is inmiddels mogelijk via de API. Zie: https://www.versio.nl/RESTapidoc/#api-Domains-Update

13. William Edwards Member
    Reactie geplaatst op: 13-07-2017 om 17:08

Thanks. Er was aangegeven contact op te nemen zodra dit mogelijk was, maar alsnog positief nieuws.