1. Fabian De Rijk Member

Opcache, php memory limit en php versie

Topic geplaatst op: 24-06-2017 om 11:27

Ik heb een drietal vragen.
    1. Ik lees dat er bij een reseller account de mogelijkheid om om te kiezen tussen php5 en php7. Kan ik dit per account doen binnen mijn reseller pakket, of dit een globale instellingen? En indien ik kan kiezen, waar kan ik dit dan doen.
    2. De PHP memory limit staat momenteel op 128M. Is er een mogelijkheid om deze hoger te krijgen?
    3. Tevens wil ik gebruik maken van PHP Opcache of APC. Is hier ook een mogelijkheid voor?

Alvast bedankt!

2. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 24-06-2017 om 11:43

Beste Fabian,

Dit kunt u allemaal instellen:

1. In directadmin op user level kunt u kiezen voor "Select PHP version", daar kunt u een andere PHP versie per domein instellen. Kiest u bijvoorbeeld eens voor 5.5, druk op "Set as current" en hierna zult u modules kunnen aanzetten.
    2. Hier kunt u dan OPCACHE aanzetten als module, zet het vinkje achter de naam "opcache" aan en druk hierna op Save onder aan de pagina.
    3. U kunt op deze pagina ook de optie "Show PHP settings" vinden, klik hier op en u kunt de memory wijzigen naar het gewenste limiet als u op de waarde achter "memory_limit" klikt. Druk op save en het is ingesteld.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Fabian De Rijk Member
    Reactie geplaatst op: 30-07-2017 om 17:22

Dank! Alles werkte inderdaad!

Vond u dit antwoord nuttig?