1. hallo500 Member

Hoe database importeren bij Versio?

Topic geplaatst op: 21-06-2017 om 15:14

Hoe database importeren bij Versio? Werkt het als volgt?

- Eerst het gewenste CMS installeren en via de instructies in het installatieproces, de CMS automatisch een database laten aanmaken;
    - Via directadmin, toegang krijgen tot phpmyadmin;
    - Daar de database importeren in de automatisch aangemaakte database;
    - Testen of alle data volledig is;

Kloppen deze eenvoudige stappen, kunt u aanvullen waar nodig?

Reageer
  2. Tom Zwiep Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 21-06-2017 om 15:22

Hallo,

Indien u bijvoorbeeld wordpress of een andere CMS wilt installeren dan kunt u deze stappen allemaal overslaan door een website simpel te gaan opzetten met softaculous in een paar klikken (inclusief database). Zie hiervoor http://www.versio.nl/113-hoe-installeer-ik-een-applicatie-via-installatron-zoals-wordpress-joomla-magento .

- Als de CMS niet in de lijst staat dan kunt u de CMS eerst uploaden op uw ftp http://www.versio.nl/36-hoe_upload_ik_mijn_website_of_andere_bestanden_via_ftp.html .
    - Dan hierna via Directadmin op pagina MySQL Management een database aanmaken via optie 'Create new Database' .
    - Hierna kunt u via PHPMyAdmin inloggen met de aangemaakte gegevens, database importeren.
    - Configuratie van uw website aanpassen via directadmin door de juiste database te gaan instellen in het configuratie script en dan moet uw website werken.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. swake Member
    Reactie geplaatst op: 21-06-2017 om 16:24

Twee werkwijzen .
    1. Maak je eerst een database aan en installeer je handmatig het CMS .
    Tijdens de installatie word gevraagd om de databasegegevens in te vullen .
    2. Installeer je het gewenste CMS via softaculous en word er automatisch een database aangemaakt .
    Ik begrijp dus niet wat je met deze vraag bedoelt ?
    "- Daar de database importeren in de automatisch aangemaakte database;"

4. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 21-06-2017 om 16:28

Dat laatste is alleen van toepassing als u een bestaande backup wilt terug plaatsen. Bij een nieuwe installatie is dat niet van toepassing.

5. hallo500 Member
    Reactie geplaatst op: 21-06-2017 om 16:38

Okay, dank jullie voor jullie reactie. Tom, bedankt voor de duidelijke stappen. Ik kom verder zo, heel fijne dag nog!