1. Jan Pollet Member

DNSSEC fout

Topic geplaatst op: 20-06-2017 om 00:01

Ik heb 2 domeinnamen gekoppeld aan webhosting, domeinnamen bestonden al langer, hosting is nieuw. Ene domeinnaam werkt perfect, en heb ik een SSL-cert aan gekoppeld. Andere domeinnaam japopro.be geeft een DSN-probleem.

Getting challenge for japopro.be from acme-server...
    Waiting for domain verification...
    Challenge is invalid. Details: DNS problem: SERVFAIL looking up A for japopro.be. Exiting...

Google bevestigt: {
    "Status": 2,
    "TC": false,
    "RD": true,
    "RA": true,
    "AD": false,
    "CD": false,
    "Question": [
    {
    "name": "japopro.be.",
    "type": 1
    }
    ],
    "Comment": "DNSSEC validation failure. Please check http://dnsviz.net/d/japopro.be/dnssec/."
    }

Komt dit vanzelf goed? Zo nee, hoe corrigeer ik dit?

2. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 20-06-2017 om 00:14

DNSSEC is alleen beschikbaar voor domeinnamen die DNS beheer gebruiken in het klantenpaneel op Versio.nl

U heeft dit domein heden avond gekoppeld aan uw hosting pakket met nameservers. Het domein zal dan binnen 4 tot 24 uur verwijzen naar de hosting server op server 240. Dit duurt altijd even in verband met de DNS update waar wij geen invloed op hebben voordat de DNS over geheel het internet is geupdate naar de gekoppelde nameservers.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jan Pollet Member
    Reactie geplaatst op: 22-06-2017 om 10:59

Beste, de fout blijft bestaan. Als we kijken op http://dnsviz.net/d/japopro.be/dnssec/ dan zien we dat er DNSKEY ID 14431 verwacht wordt, maar dat deze niet bestaat. Hierdoor kan ik geen SSL-certificaten verkrijgen. Dit is redelijk vervelend. Kan dit verholpen worden?

4. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 22-06-2017 om 11:15

Ik heb dit nu voor u opgelost.

Mocht u verder nog vragen hebben dan helpen wij u uiteraard graag verder.

NAME SERVERS
    ns1-240.axc.nl
    ns2-240.axc.nl
    KEYS
    Geen dnskeys gedefinieerd

5. Jan Pollet Member
    Reactie geplaatst op: 22-06-2017 om 11:29

Bedankt!