1. Stephan Heyman Member

    Php.ini wordpress afbeeldingen uploaden

    Topic geplaatst op: 19-06-2017 om 13:55

    hoi,

    Ik heb volgend probleem :
    wanneer ik een afbeelding wil uploaden krijg ik volgende melding :
    er onrbreekt een tijdelijke map

    het bestandje php.ini was niet aanwezig en die heb ik dus zelf gemaakt, alleen wil het nog steeds niet werken.

    nu staat het zo :
    upload_max_filesize = 64M
    upload_tmp_dir = on
    upload_tmp_dir= /tmp/

    heb trouwens al verschillende locaties ook geprobeerd

    Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken ?

    Reageer
  2. Stephan Heyman Member
    Reactie geplaatst op: 19-06-2017 om 14:07

    Als ik vervolgens de upload_max_filesize = 64M
    upload_tmp_dir = on
    upload_tmp_dir= /tmp/
    in .htacces plaats krijg ik een http fout

    Vond u dit antwoord nuttig?

  3. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-06-2017 om 14:12

    Het is niet mogelijk die instellingen te doen via een .htaccess of php,ini. Binnen directadmin kunt u de domeinnaam selecteren en onder PHP selector de PHP versie kiezen en die instellingen aanpassen.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  4. Stephan Heyman Member
    Reactie geplaatst op: 20-06-2017 om 12:20

    O bedankt, ik had al zitten zoeken achter die instelling maar had er blijkbaar overgekeken :P
    alleen krijg ik nu deze melding : Het lijkt erop dat je PHP-installatie geen MySQL-extensie heeft en die is noodzakelijk om WordPress te kunnen gebruiken.
    Staat nu op php 7.1

    of moet ik even gedult hebben totdat de verandering actief is ?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  5. Tom Zwiep Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 20-06-2017 om 12:32

    Kunt u aangeven om welke domeinnaam het gaat als u dit nu nog krijgt? Als ik namelijk naar het domein kijk wat u bij ons hebt afgenomen zie ik de site zelf wel.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  6. Stephan Heyman Member
    Reactie geplaatst op: 20-06-2017 om 12:47

    Klopt, staat nu weer op native
    heb het net terug verandert naar 7.1
    als je nu terug gaat naar dat zelfde domein zult u de fout zien.

    ik lees net op internet dat de database omgezet moet worden naar mysqli
    maar welke bestanden moet ik dan net aanpassen want geraak er niet echt aan uit, aan die teksten :o

    Vond u dit antwoord nuttig?

  7. Tom Zwiep Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 20-06-2017 om 12:59

    Voor 7 en PHP 7.1 klopt dit, want dit kan daar niet meer gebruikt worden zie http://php.net/manual/en/mysql.php .

    Vond u dit antwoord nuttig?

  8. Stephan Heyman Member
    Reactie geplaatst op: 20-06-2017 om 16:43

    Intussen via een geupload bestand alle mysql codes kunnen veranderen naar mysqli maar nog steeds dezelfde foumelding als ik de php versie verander van native naar iets anders.

    bij 7.1 krijg ik de mysql fout en bij alle andere internal server problem fout

    Vond u dit antwoord nuttig?

  9. Tom Zwiep Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 20-06-2017 om 16:52

    Ik raad u dan aan om naar de error log te gaan kijken in Directadmin op Site Summary / Statistics / Logs -> Web Error Log -> 100 lines waar u de problemen kunt achterhalen. Waarschijnlijk is het script wat u gebruikt niet geschikt om te draaien op een hogere PHP versie.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  10. Stephan Heyman Member
    Reactie geplaatst op: 20-06-2017 om 21:07

    Als ik in de logs kijk krijg ik deze foutmelding :
    [Tue Jun 20 16:37:34.526363 2017] [fcgid:warn] [pid 1107:tid 139845309544192] [client 2a02:1812:2504:fb00:192b:a29f:fb30:ad61:61885] mod_fcgid: stderr: PHP Warning: File upload error - unable to create a temporary file in Unknown on line 0, referer: http://

    Vond u dit antwoord nuttig?

  11. Stephan Heyman Member
    Reactie geplaatst op: 20-06-2017 om 21:09

    Wanneer ik ook via de ftp client een plaatje zet in de uploads map kan ik die ook niet zien op de site zelf

    Vond u dit antwoord nuttig?

  12. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 21-06-2017 om 10:22

    @stephan kun je de login gegevens via een ticket naar ons doorsturen. Dan kunnen wij dat verder voor u nakijken.

    Vond u dit antwoord nuttig?