1. DeDux Member

Domein verwijzen naar externe houting

Topic geplaatst op: 17-03-2012 om 17:12

Beste mede forumgebruikers,

Een klant van mij heeft hosting+domein bij een andere provider. Nu heb ik een ander domein geregistreerd die hij ook wilde hebben.

De nieuwe domein moet naar de externe hosting gaan + de mail die via het domein word verstuurd.

Wie kan mij helpen met de DNS settings. Ik kom er niet echt uit.

Gelukkig zodra de houting is afgelopen komt de boel gelijk naar hier. Makkelijker voor het beheer.

Alvast bedankt!

2. DeDux Member
    Reactie geplaatst op: 17-03-2012 om 18:35

Domein is inmiddels gelukt om die doorverwijzen dmv een redirect in DNS beheer in het klanten paneel.

www.domein.nl verwijst nu www.externehost.nl

Ik heb daar ook het MX record aangepast naar de mail server van de externe host.

Als ik nu een mail stuur naar info@domein.nl krijg ik: Delivery Status Notification (Failure).
    Maar dit moet aankomen op: info@externehost.nl

Op de externe host is de catch al ingesteld op info@externehost.nl

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-03-2012 om 20:38

Hoi Dedux,

Is die externe host wel geconfigureerd om die e-mails te verwerken? Als de A record van de mail verwijst naar het IP adres van de externe host dan zou dit gewoon moeten werken. De MX record moet je gewoon laten staan op mail met priority 10. Via de A record 'mail' verwijs je de e-mail door naar het IP adres van die A record.

4. DeDux Member
    Reactie geplaatst op: 18-03-2012 om 01:45

Dankje voor je reactie, dit is wat ik terug krijg van de mail:

tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 authentication required (state 14).

De host is antagonist, ik neem aan van wel. Heb toegang tot de directadmin van de klant en zijn antagonist account.

Het A record van mail verwijst naar het ip van de externe host maar nog steeds niks.