1. Petra Ferket-Monsma Member

Webshop BTW instellingen

Topic geplaatst op: 16-06-2017 om 18:40

Ik krijg de btw instellingen niet goed in de webshop. Hoe ik het ook invoer, bij het afrekenen staat er bij BTW 0 en dat de prijs op de site excl. btw is, terwijl ik heb aangegeven dat de prijzen inclusief btw zijn. Hoe kan ik instellen dat de prijzen die ik bij de varianten heb ingevoerd, inclusief btw zijn en dat het dan in de winkelwagen ook goed staat?

Reageer
  2. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-06-2017 om 19:03

Binnen de Sitebuilder beheer pagina kunt u de BTW instellingen aanpassen.

https://pasteboard.co/ic6AqoMh.png

Als u BTW voor Nederland aan zet, dan vindt u daarachter een vak waar u het belastingtarief kunt invullen. U kunt daar voor BTW hoog tarief 21 invullen en indien u BTW laag tarief producten verkoopt 6 invullen.

Nadat u het heeft opgeslagen zullen de prijzen in uw webwinkel goed moeten staan.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. August Gauw Member
    Reactie geplaatst op: 28-06-2017 om 10:15

Hallo,

Het lukt mij niet mijn BTW nummer in te brengen. Ik wil het oude nummer vervangen door een nieuw BTW nummer.
    Uw systeem zegr dat mijn nieuw in te brengen BTW nummer niet bestaat ..... en dat is onzin.

Ingelogd als August Gauw (#39473)

4. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-06-2017 om 10:25

Hallo August,

U kunt dit even aankaarten via een mail naar support@versio.nl met daarin het betreffende btw nummer, dan kijken wij het na.

Bij voorbaat dank.

5. Petra Ferket-Monsma Member
    Reactie geplaatst op: 23-07-2017 om 11:55

Hallo,
    ik heb net nog even zitten stoeien met de btw. maar als ik het tarief op 21% zet, en aanvink dat de prijzen incl zijn op de website, dan komt bij het afrekenen er ineens nog 21% bovenop... maar de prijzen die op de site staan zijn dus al incl btw.
    Als ik echter de prijzen excl invoer, zijn deze voor de klant dus exl te zien en niet inclusief te zien... ik heb alle opties al uitgeprobeerd maar hij blijft het raar doen.
    Ik kan printscreen sturen indien gewenst.

6. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 23-07-2017 om 12:04

@Petra Ferket-Monsma Dit moet even nagekeken worden via een support ticket. U kunt een support ticket aanmaken via het Versio klantenpaneel: https://www.versio.nl/customer/helpdesk/tickets We nemen contact met u op van zodra nagekeken.