1. Jeroen Tabeling Member

Migratie mislukt (server012)

Topic geplaatst op: 13-06-2017 om 09:39

(ook ticket van gemaakt: 248722)

Vanacht is (onder andere) server 012 gemigreerd. Dit is vooraf aangekondigd door Versio. Helaas begon het al dat men niet vanacht begon maar al ruim voor 0:00u... maar dat ter zijde.

Vanmorgen onze website bezocht; kreeg ik een 'Start wordpress installatie' scherm. Blijkt dat de database verdwenen is, maw; de database is niet overgezet naar de nieuwe server.

Gekeken naar andere websites op dezelfde server (niet van ons, maar via IP te achterhalen) blijken vele andere websites ook databases te missen; ook wordpress installaties die gestart moeten worden of foutmeldingen mbt missing tables.

De migratie lijkt dus duidelijk te zijn mislukt, dit ondanks dat op de status pagina van versio staat:

Update @ 13-06-2017 02:18: Migration completed successfully.

Best bezwaarlijk dat de technici van Versio niet even de moeite nemen om na een migratie alle (of desnoods enkele) websites op de server te "openen" en te kijken of er ook een website zichtbaar is... dit probleem was dan al iets na 2u aan het licht gekomen. Nu is het helaas al 9:30u geweest en zijn onze (voor mij maar 1, maar vele andere hebben zelfde probleem) websites niet bereikbaar.

Versio ; hoe kan dit gebeuren! En wat kunnen jullie garanderen dat dit met de komende geplande migraties niet weer gebeurd? In mijn ogen toch een grove fout die met simpele controle al vroegtijdig aan het licht had kunnen komen.

Reageer
  2. Joetje Member
    Reactie geplaatst op: 13-06-2017 om 09:48

Bij mij precies hezelfde, de database(s) zijn gewoon NIET meeverhuisd, waardoor alle website die gebruik hiervan maken, zoals Wordpress, gewoon offline zijn. Onbegrijpelijk en zeer onprofessioneel. Ondertussen geen antwoord op mail en tickets? Waarom zijn deze gasten niet gewoon per telefoon bereikbaar zoals een echt bedrijf? Zeer teleurstellend allemaal...

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jeroen Tabeling Member
    Reactie geplaatst op: 13-06-2017 om 10:21

Via sales afdeling chat (niet de manier voor storingen, maar goed... aangezien niemand reactie krijgt in veronderstelling dat men er nog niet mee bezig is) te horen gekregen dat men er mee bezig. (bedankt dame van de sales!)

Overigens geven ze aan dat het "geen grote storing is" en dat daarom dit niet vermeld staat op de 'status pagina' van versio. Ik zie dat wat anders, maar goed... we zullen zien.

Nu al bijna 2,5 uur na aanmaken van mijn ticket de storing.
    Ruim 8uur na migratie.
    En 45minuten nadat helpdesk geopend is (die gaat pas 9:30u open).

Duurt in mijn ogen akelig lang voor "Het is geen grote storing, dit is een wijziging wat in de server even moet worden aangepast dus zal straks moeten werken voor u."

4. Jeroen Tabeling Member
    Reactie geplaatst op: 13-06-2017 om 10:33

Ik zie van enkele websites op server012 dat ze het weer "doen". Die van mij nog niet... lijkt dus progressie in te komen

5. Jeroen Tabeling Member
    Reactie geplaatst op: 13-06-2017 om 10:43

10:41 onze website werkt weer...

6. Joetje Member
    Reactie geplaatst op: 13-06-2017 om 11:10

Onze sites werken ook weer.

7. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-06-2017 om 16:24

Vanochtend waren nog niet alle databases geïmporteerd op de nieuwe server. Deze zijn in de ochtend allemaal voltooid waarna de websites allemaal weer moeten functioneren. Indien er nog problemen zijn dan graag dit per ticket aan ons laten weten. Dan wordt het zo snel mogelijk nagekeken.