1. Mark De Haan Member

Softaculous en PHP >5.6

Topic geplaatst op: 12-06-2017 om 12:10

Op vserver82 herkent Softaculous bij het installeren van diverse pakketten geen PHP 7 versie. Deze heb ik meer dan een uur geleden aangepast volgens de aangegeven stappen in het Resellers(userlevel)account (en de betreffende user accounts) naar PHP 7_0.

Wie kan dit oplossen?

Reageer
  2. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-06-2017 om 12:20

Kunt u aangeven wat u wou installeren en onder welke domeinnaam? Dan kunnen wij dat verder nakijken voor u.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Mark De Haan Member
    Reactie geplaatst op: 12-06-2017 om 12:26

Ik heb geprobeerd om InvoicePlane te installeren (onder schoolvandetijger.nl) Maar ook HumHub wilde niet. Zelfde melding. Een aantal applicaties klaagden bovendien over het ontbreken van EXIF.

4. Tom Zwiep Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-06-2017 om 12:42

Zou u kunnen aangeven welke error u precies krijgt tijdens het installeren van één van deze applicaties ?

5. Mark De Haan Member
    Reactie geplaatst op: 12-06-2017 om 12:49

De volgende fouten zijn opgetreden :

Vereiste versie PHP is groter of gelijk aan 5.6.0 beschikbare versie : 5.5.38
    Vereist PHP extensie niet gevonden : exif

De laatste fout komt uiteraard voornamelijk voor bij pakketten die ook grafische bewerkingen uitvoeren (zoals plaatjes scalen, info lezen, etc)

6. Mark De Haan Member
    Reactie geplaatst op: 12-06-2017 om 14:06

Is het al opgelost?

7. Mark De Haan Member
    Reactie geplaatst op: 13-06-2017 om 09:04

Fijn dat de interesse direct wegebt als er direct duidelijkheid door de klant wordt gegeven. Heb inmiddels een ticket aangemaakt, maar wil even kwijt dat dit gedrag van Versio beneden pijl is. Tom, Alex, wellicht even een leermomentje en het probleem ook door te pakken, ipv wat losse vragen te stellen en vervolgens je te drukken?

8. Tom Zwiep Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-06-2017 om 16:25

Bedankt voor uw reactie. Het ticket wat u bij ons hebt aangemaakt staat inmiddels al in de juiste lijn, mijn collega zal dit zo spoedig mogelijk voor u beantwoorden. Bij deze heb ik de prioriteit van uw ticket even verhoogd.

9. Mark De Haan Member
    Reactie geplaatst op: 14-06-2017 om 10:44

Dank je wel Tom. Het probleem is wel nog niet opgelost, maar top dat je toch nog reageert.