1. Jeroen Rotty JerrixIT BE0641799312 Member

Domeinnaam houder issues

Topic geplaatst op: 11-06-2017 om 09:27

Beste,

Ik zit met een probleem.
    Ik kan wel verschillende houders toekennen bij het regisreren van nieuwe domeinnamen, maar ik wil altijd mijn gegevens hebben bij de 'onsite contactpersonen'. Nu komt daar bij beide hetzelfde in, ik zie geen mogelijkheid bij houderbeheer dit te wijzigen??

Jeroen

Reageer
  2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 11-06-2017 om 10:05

Hallo, het is nog niet mogelijk bij ons om aparte gegevens in te stellen voor de domein contacten. De houder gegevens worden overal toegepast in de WHOIS.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. BLUEGECKO SOLUTIONS, Sam Roose Member
    Reactie geplaatst op: 31-08-2017 om 11:04

Deze functionaliteit is inderdaad nodig.

4. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 31-08-2017 om 11:25

Goedemorgen,

Wij zijn niet van plan om de mogelijkheid aan te bieden om verschillende contacts in te stellen voor de verschillende typen contacts van een domeinnaam omdat we houden van eenvoud.

We zien de toegevoegde waarde van deze functionaliteit niet en het kost nogal wat werk om voor iedere verschillende TLD te kijken wat er voor type contacts er zijn en deze aanpasbaar te maken. Daarnaast maakt dit het proces van registreren/verhuizen/aanpassen domeinnaam onnodig ingewikkeld voor klanten.

5. Ellen Merckx Member
    Reactie geplaatst op: 13-09-2017 om 09:13

Voor wat het waard is, dit is zeker een nuttige functionaliteit en je hoeft dit niet ingewikkeld te maken voor klanten als je er een default value (= houder gegevens) in steekt.

Je hoeft het ook niet voor alle TLD's te doen. .com, .nl en .be zijn de meest populaire veronderstel ik? Begin daar mee.

Ons argument is dat we er graag toch onze firmagegevens op tonen. En veel klanten appreciëren het wel dat in het geval van een .be de houder gegevens vrij anoniem (kunnen) zijn. Bijv. de domeinnaam is geregistreerd op naam van de zaakvoerder die op pensioen is, of een werknemer die er niet meer is.
    We hebben ook al verschillende klanten gehad die per post aanbiedingen krijgen van louche firma's om hun domeinnaam te verhuizen. Dat zorgt ook voor verwarring.

6. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-09-2017 om 10:04

@Ellen Merckx Ik zal uw feedback doorgeven aan mijn collega's, voorlopig staat dit nog niet op onze planning.