1. Ellen Buwalda Member

Domein gekaapt

Topic geplaatst op: 10-06-2017 om 08:19

Graag wil ik weten hoe het mogelijk is dat ik bij het willen registreren van een domeinnaam deze eerst als vrij wordt weergegeven en daarna onmiddelijk als bezet? Dit gebeurde bij het scrollen naar beneden bij allen extensies. Ik zag ze één voor één veranderen! Bij controle op versio is nu idd alles bezet. Dit is toch wel heel vreemd.
    PS Ik kan nmm niet gebruikersvriendelijk zoeken binnen het klantenforum dus weet niet of deze vraag al eerder is gesteld.

Reageer
  2. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 10-06-2017 om 10:24

Hallo, mogelijk was er een kleine storing in de connectie bij de registrar in dat geval op het moment dat u het domein opzocht.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Ellen Buwalda Member
    Reactie geplaatst op: 10-06-2017 om 12:16

Dank voor het snelle antwoord ondanks dat het weekend is.
    Het antwoord is wel erg kort door de bocht. Deze gang van zaken vind ik als klant niet wenselijk. Ik wil zaken met doen met bedrijven waarbij ik in dit geval kan vertrouwen op de prestaties, vakkundigheid van mijn provider. Net nog mijn voorkeur extensies getest maar toch allemaal bezet. Nu moet ik tijd, energie en hoogst waarschijnlijk geld spenderen om deze namen nog in bezit te kunnen krijgen. Welke mogelijkheden biedt Versio om mij als klant tegemoet te komen?

4. Tom Zwiep Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 10-06-2017 om 12:38

Een storing tijdens de domeincheck kan helaas wel eens voorkomen. Indien een domeinnaam bezet is kunnen wij dit helaas niet terugdraaien.

5. Fred Member
    Reactie geplaatst op: 10-06-2017 om 12:43

Inderdaad. Mocht u twijfel hebben dan kunt u via Whois nakijken wanneer de door u gewenste domeinnaam is geregistreerd. Als het goed is zou u dan zien dat deze datum (ver) voor uw poging tot registreren ligt.

6. Ellen Buwalda Member
    Reactie geplaatst op: 13-06-2017 om 14:08

@ton zwiep ik wil nu weer een nieuwe naam registreren. Hoe weet kan ik nu herhaling voorkomen?
    @Fred idd heb ik veel deskresearch gedaan. Bij whois kan ik alleen .nl checken bij whoistheowner.net kan meer dan .nl Ik ben sinds mei/juni bezig met oriëntatie/inrichting van mijn HvA studieopdracht/eigen bedrijf bezig. 'Mijn naam' is toevallig geregisteerd door en op:
    naam.nl op 3 juni 2017 door domeinkaper Sonexo (op het web hierover info). Big brother is watching you.
    Hoe kan ik nu veilig een naam checken en registreren? Dit is niet de eerste keer dat het mij overkomt ;-(

7. Fred Member
    Reactie geplaatst op: 13-06-2017 om 16:07

Ellen, ik heb wel wat tips, maar ik weet niet hoe ik met u in contact kan komen.