1. wzrgsimd Member

Installeren van Wordpress lukt niet

Topic geplaatst op: 16-03-2012 om 12:21

Beste lezer,

Ik ben de hele ochtend bezig geweest om Wordpress draaiend te krijgen op mijn site. Gister heb ik een hostingpakket afgesloten bij Versio en sinds vanmorgen is ook mijn domeinnaam overgezet.

Daarna heb ik alle instructies van http://www.wordpressfan.nl/featured/wordpress-installeren/ gevolgd (ook andere bekeken die ongeveer hetzelfde vertelde). Alle documenten zijn te zien via de Direct Admin, maar als ik naar mijn site ga zie ik niks en lukt het me niet om via http://www.deretailmarketeer.nl/wp-admin/install.php wordpress te installeren.

Hoe kan ik het werkend krijgen? Of wat heb ik misschien verkeerd gedaan?

Mijn website is: www.deretailmarketeer.nl.

Hoor het graag want ik wil er mee aan de slag!!

Groeten,
    Michel

2. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-03-2012 om 13:00

Hoi Michel,

Waarom probeer je het niet via Installatron?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. wzrgsimd Member
    Reactie geplaatst op: 16-03-2012 om 13:13

Dag Reshad,

Dat wist ik niet dat dat kon! Nu heb ik dat gedaan (wat overigens erg simpel werkt), maar nu kan ik mijn Admin pagina (http://www.deretailmarketeer.nl/wp-admin) niet benaderen?

Weet je hoe dit kan? Of kan je met me meekijken?

4. Satioz Member
    Reactie geplaatst op: 16-03-2012 om 14:54

Ik denk dat je even de install.php bestand uit die map moet verwijderen, indien je idd via instraltron

5. wzrgsimd Member
    Reactie geplaatst op: 16-03-2012 om 15:07

Zojuist even via Installatron Wordpress opnieuw verwijderd (dan verwijderde hij ook install.php) en toen weer opnieuw geinstalleerd, maar dit heeft helaas niks geholpen..

6. wzrgsimd Member
    Reactie geplaatst op: 16-03-2012 om 17:02

De rest van de middag nog bezig geweest met verschillende acties om te kijken of het toch niet werkend te krijgen is. Maar ik loop nu echt vast en heb geen idee wat ik verkeerd heb gedaan.

Medewerkers van Versio, kunnen jullie aub meekijken wat er mis gaat? Ik wil graag Wordpress werkend hebben, zodat ik dit weekend ermee aan de slag kan..

Of weet iemand een andere manier hoe ik hulp kan inschakelen van een van de medewerkers? Op de website kan ik namelijk geen contactgegevens vinden.

7. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-03-2012 om 23:35

Met het installeren van Wordpress kunnen wij je niet helpen, daar bieden wij geen support voor. Je zult de documentatie van Wordpress moeten raadplegen of laten doen via Installatron. Installatron installeert het automatisch voor je, dan werkt het gegarandeerd.

8. Alice Boter Member
    Reactie geplaatst op: 18-03-2012 om 12:11

Wat bij heeft geholpen is Wordpress in de root aanmaken dus bij het installeren /blog wat er standaard staat weghalen. Daarna via direct admin naar de map public_html en daar de file index.html een andere naam geven (index.php laten zoals hij nu is)Hoop dat je er iets aan hebt

9. TT050 Member
    Reactie geplaatst op: 08-04-2012 om 12:26

Hallo Alice,

Heb je Wordpress via Installtron geinstalleerd, of anders?