1. Emiel Seine Member

Uitgaande mail komt in spambox ontvanger

Topic geplaatst op: 25-05-2017 om 09:03

Alle emails die ik stuur vanuit mijn @domein.nl komen in de spambox terecht van al mijn ontvangers (hotmail, gmail, etc).

Ik heb verstuurd vanaf roundcube-webmail, vanuit het programma "mail" op mijn mac en via PHPmailer script (waar het overigens niet lukt om via ssl te verzenden wegens verificatiefout).

Mijn email voldoet aan 9/10 beveiligingspunten op http://www.mail-tester.com/
    Alleen KDIM is niet gevalideerd.

Wat is hier aan de hand? mijn domein staat niet op een blacklist had ik gezien.

Mvg Emiel

ps. Als ik een mail stuur vanuit PHP met de standaar mail() functie dan komt deze wel aan in de inbox van mijn ontvangers.

Reageer
  2. Emiel Seine Member
    Reactie geplaatst op: 25-05-2017 om 10:20

Correctie

- Het lijkt erop dat de emails die ik verstuur alleen bij Hotmail in de junkfolder komen. Bij gmail en andere mailclients gaat het nu goed.

- de mail() functie van php komt wel in de spambox, niet zoals ik eerder melde.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 25-05-2017 om 21:41

Hallo, een e-mail adres dient eerst een reputatie op te bouwen. Bij Hotmail zijn deze problemen ook gekend, ze verwijzen vaak goede mail ook naar de spam folders toe. U kunt vragen aan de ontvangers om uw e-mail te markeren als veilig, dit kan het proces versnellen om uw e-mail meteen in de inboxen te laten toekomen.

Wat de PHP mail betreft, kunt u het afzender, ontvanger adres en tijdstip van de e-mail even doorsturen in een support ticket naar support@versio.nl ? Dan kunnen we dit verder nakijken voor u.

4. Emiel Seine Member
    Reactie geplaatst op: 26-05-2017 om 10:35

Bedankt voor de reactie!

Inmiddels komen al mijn mailtjes bij andere mailboxen nu wel gewoon binnen - behalve bij hotmail. Als Hotmail inderdaad van een reputatie afhankelijk is dan geloof ik dat dat de reden zal zijn.

Geen verdere actie nodig, ik ben voldoende geholpen. Bedankt!

5. Karel Den Biggelaar Member
    Reactie geplaatst op: 29-05-2017 om 11:04

Hoe en waar kan ik een vraag stellen in deze helpdesk?
    dat is vraag 1

vraag 2 is mijn eigenlijke vraag: ik kan geen mail ontvangen, wel versturen op mijn domein info@b-e-n-d.nl.

6. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 29-05-2017 om 11:17

1) als u bent ingelogd op het klanten paneel kunt u het ticket aanmaken via https://www.versio.nl/helpdesk?open=helpdesk

2) dat kan ook via een ticket voor u nagekeken worden.