1. Yves Sterckx Member

Kan mail niet versturen via nieuw domein

Topic geplaatst op: 23-05-2017 om 19:13

Hoi,

48 uur geleden een 25 tal domeinnamen gekocht.
    Als ik een email probeer te versturen via een aangemaakte mailaccount en via Roundcube webmail, krijg ik dadelijk een email terug met:

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
    recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

host s02.spamexperts.axc.nl [185.182.56.112]
    SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:<yves.sterckx@alter-point.be> SIZE=1685:
    550-Verification failed for <yves.sterckx@alter-point.be>
    550-Unrouteable address
    550 Invalid sender <yves.sterckx@alter-point.be>
    Reporting-MTA: dns; vserver218.axc.nl

Action: failed
    Final-Recipient: rfc822;
    Status: 5.0.0
    Remote-MTA: dns; s02.spamexperts.axc.nl
    Diagnostic-Code: smtp; 550-Verification failed for <yves.sterckx@alter-point.be>
    550-Unrouteable address
    550 Invalid sender <yves.sterckx@alter-point.be>
    Onderwerp testje
    Van Yves Sterckx
    Aan xxx@live.be
    Datum Vandaag 18:28
    ff

2. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 23-05-2017 om 19:18

Wanneer ik het domein alter-point.be bekijk dan is die nog niet gekoppeld in het klantenpaneel op Versio.nl aan uw hosting pakket en het domein nog niet bereikbaar via internet. Daarom zal de mail ook niet functioneren.

Ik raad aan het domein te koppelen aan uw hosting pakket zodat het domein in uw klantenpaneel ook goed staat geconfigureerd om samen te kunnen werken met uw hosting pakket.

https://www.versio.nl/artikelen/40-hoe-koppel-ik-een-domeinnaam-aan-een-webhosting-of-reseller-hosting-account

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Yves Sterckx Member
    Reactie geplaatst op: 23-05-2017 om 21:42

Bedankt!
    Ik zag de domeinnaam wel op op de server staan, maar had dit gedaan via de "add another domain" menu item in de Domain Administrator. Daarom zag ik ze dus staan, maar domein benaderen ging niet. Door het nu nog eens te doen via bovenstaande link zei hij dat domein al gekoppeld was, maar blijkbaar lukt nu dan toch alles.

4. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 23-05-2017 om 22:01

Goed te horen dat het is gelukt.

Als u een domein via Directadmin handmatig toevoegt dan dient u inderdaad het domein ook nog aan het hosting pakket te koppelen om er voor te zorgen dat de instellingen van het domein verwijzen naar de hosting server.