1. Steven Thewissen Member

Mail instellingen externe domeinnaam

Topic geplaatst op: 14-05-2017 om 11:16

Ik heb een webhosting product bij Versio draaien, maar ik heb de domeinnaam extern geregistreerd. Bij de externe registratie van de domeinnaam heb ik de betreffende A records (www, mail, ftp, smtp, pop) geregistreerd naar het IP van de Versio server waar mijn website draait. Qua MX records heb ik mail.domeinnaam.extensie en mail.axc.nl aangemaakt.

De website draait prima, alleen qua mail krijg ik geen mail binnen en kan ik ook geen mail verzenden vanuit mijn Versio mailbox. Moet er in mijn klantenpaneel aan de kant van Versio nog iets ingesteld worden hieromtrent? Heb ik iets foutief ingesteld of vergeten uit te zetten?

2. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-05-2017 om 11:28

Hallo, voor de mail dient u mail.domeinnaam.extensie aan te maken en laten verwijzen naar het IP van uw hosting pakket als A record.

En dan nog 1 MX record aanmaken: domeinnaam.extensie MX mail.domeinnaam.extensie

Uw TXT record zal dit ook moeten bevatten: a:spf.spamexperts.axc.nl

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Steven Thewissen Member
    Reactie geplaatst op: 14-05-2017 om 11:49

Dient dit aan de Versio kant in het AdminPanel te gebeuren of bij de partij van de domeinnaam registratie?

4. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-05-2017 om 11:52

Hallo, indien u via DNS records werkt moet dit ingesteld worden aan de kant waar het domein is vastgelegd en het domein zo verwijzen naar ons.