1. Adwim Kalfsterman Member

IP wijziging ??

Topic geplaatst op: 09-05-2017 om 09:10

Beste Versio,

Zojuist kom ik er achter dat de reseller hosting niet meer op hetzelfde IP-adres benaderbaar is. Dit houdt in dat verschillende websites momenteel onbereikbaar zijn.

Oud IP: 46.21.172.159
    Nieuw IP: 185.182.56.104

Ik heb geen idee hoe lang dit al zo is, komt er per toeval achter.
    Kunnen jullie dit terugzetten?

(via welke link kan ik een ticket aanmaken?)

2. rudyhoekst Member
    Reactie geplaatst op: 09-05-2017 om 09:47

Beste, ik zit met eenzelfde probleem, maar dan met het hele reseller account wat offline is sinds de migratie.
    Hier is overigens vorige week wel een mail over gestuurd... Echter had had een geruisloze migratie moeten zijn zonder downtime. Mijn hele reseller account plus alle klanten websites zijn sinds gisteravond offline.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Adwim Kalfsterman Member
    Reactie geplaatst op: 09-05-2017 om 10:09

Bedankt voor je reactie rudyhoekst,

Ik kon ook niet meer inloggen. Hiervoor heb ik het wachtwoord van mijn reseller pakket ge-reset en de link gebruikt om aan te melden. Zie https://i.imgur.com/ph5fiwk.jpg
    Dit zou jij ook eens kunnen proberen.

Hier is geen mail ontvangen over een migratie o.i.d. Mails van de wachtwoord-reset en forum-notificaties komen wel binnen.

Ik zou graag willen dat Verio zelf ook even reageert.
    En waar zou ik een ticket moeten kunnen aanmaken? Overal waar ik klik om ik weer uit op het klantenforum.

Graag zou ik dit z.s.m. opgelost willen zien!

4. rudyhoekst Member
    Reactie geplaatst op: 09-05-2017 om 11:19

Mijn probleem komt voor uit de gluerecords van mijn domein bij een derde partij. Inmiddels komen de klantenwebsites weer mondjesmaat online.

De Directadmin link werkt wel voor mij, met mijn gebruikelijke login gegevens.

5. rudyhoekst Member
    Reactie geplaatst op: 09-05-2017 om 11:24

De helpdesk is bij Versio heel ver weg gestopt omdat Versio denkt dat alle problemen met een FAQ of forum opgelost kunnen worden. https://www.versio.nl/customer/helpdesk/tickets

6. Adwim Kalfsterman Member
    Reactie geplaatst op: 09-05-2017 om 13:22

Een ticket kan worden aangemaakt door een mail te sturen aan: support@versio.nl.

Inmiddels is de mail van de migratie ook bovenwater (was verplaatst). Dit was inderdaad de oorzaak van het hele gebeuren. Aangezien de DNS niet bij Versio in beheer is, hadden we dit elders moeten aanpassen. Dit alsnog gedaan waarna het nu weer werkt.

7. Roland Melse Member
    Reactie geplaatst op: 09-05-2017 om 17:15

Citaat: "De helpdesk is bij Versio heel ver weg gestopt omdat Versio denkt dat alle problemen met een FAQ of forum opgelost kunnen worden."
    Ja, en je moet via die link dan eerst in het zoekscherm nog iets intypen wat zoekresultaten geeft, en dan verschijnt er een button "Helpdeks ticket" waarmee je een tichet kunt aanmaken.

Wat is jullie ervaring met de helpdesk? Mijn ervaring is dat ze in het verleden snel en adequaat reageerden, maar nu wordt een ticket van mij zo wekenlang genegeerd.
    Personele of financiele problemen bij Versio o.i.d.?

8. rooske Member
    Reactie geplaatst op: 10-05-2017 om 01:24

Ikk zit met hetzelfde probleem website is niet te bereiken heb al tickets aangemaakt en gechat met een medewerken , die zegt dat bij hun alles goed loopt en dat het aan mijn pc ligt , dat klopt dus niet want op een andere pc kom ik ook niet meer op mijn site sind ze zijn verhuisd naar een nieuw platform afgelopen nacht. ik vind dit geen service.

9. rooske Member
    Reactie geplaatst op: 10-05-2017 om 01:27

Weet iemand hoe en waar ik dit kan aanpassen ?

Inmiddels is de mail van de migratie ook bovenwater (was verplaatst). Dit was inderdaad de oorzaak van het hele gebeuren. Aangezien de DNS niet bij Versio in beheer is, hadden we dit elders moeten aanpassen. Dit alsnog gedaan waarna het nu weer werkt.

10. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 10-05-2017 om 21:29

@rooske Wanneer de DNS van uw domeinen via een andere partij zijn ingesteld dienen de IP adressen daar aangepast te worden.

Een support ticket aanmaken kan ook via support@versio.nl