1. Arjin Prins Member

Mobiele website

Topic geplaatst op: 28-04-2017 om 16:06

Goedemiddag.

Ik heb een vraag. Ik wil een dat mijn website ook goed word weergeven op de iPad en iPhone, dus eigenlijk een mobiele website. Weet iemand hoe ik dat het beste kan doen en waar ik moet beginnen. Is het heel moeilijk of is er ook een makkelijke manier?

Met vriendelijke groet,
    A Prins.

2. Fred Member
    Reactie geplaatst op: 29-04-2017 om 17:43

Beste,

Als de website niet al responsive is ontwikkeld, is het zeker niet eenvoudig. In de content (html en CSS zul je aanpassingen/aanvullingen moeten maken. Indien de website in bijv. Wordpress is gebouwd, dan zijn er wel handige plugins verkrijgbaar.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Arjin Prins Member
    Reactie geplaatst op: 29-04-2017 om 18:33

Dank voor de reactie.

De website is gewoon normaal PHP gescript en geen wordpress, dus ik zal alles inderdaad zelf moeten doen.

Ik vind het geen probleem om daar aan te werken en meer bij te leren aangezien ik daarvoor opensta. Je leert het alleen zelf door alles zelf te doen. Ik kan wel honderden tot duizenden euro's uit gaan geven aan iemand die het voor mij zou willen doen, maar dan leer ik het zelf niet en als ik dan over een tijd meer websites mobiel wil maken dan moet ik het steeds opnieuw uit handen geven.

Hoeveel werk zal het ongeveer zijn dan en wat voor soort aanpassingen moet ik allemaal doen? Ik heb wel op Google gekeken en daar staat op sommige sites wel een uitleg waar ik wel iets mee kan. Maar niet alles is even makkelijk.

Neem bijvoorbeeld de website Versio. Als ik die op mobiel goed wilt hebben dan zou ik geen problemen hebben met de kleuren, achtergronden, afbeeldingen, etc. Maar bijvoorbeeld de blauwe balk hierboven waar domeinamen, webhosting, reseller hosting, etc instaat zou ik dan in een dropdown menu willen of een menu onder elkaar omdat dat compacter is voor mobiel. Hoe zou ik dat dan kunnen oplossen?

4. Justin Van Dongen Member
    Reactie geplaatst op: 29-04-2017 om 19:46

Beste Arjin,

Het is voornamelijk css waaran dingen veranderd zullen worden, vooral met media queries.

Afhankelijk van de website is het hoever het mogelijk is om responsive te krijgen (vooral tabellen met veel content zijn erg moeilijk on responsive te krijgen).

Het beste kan u even googelen voor wat uitleg / tutorials. In het engels zal u waarschijnlijk goede tutorials vinden, nederlands weet ik niet zeker.

Met vriendelijke groet,

Justin van Dongen

5. M. Denen Member
    Reactie geplaatst op: 29-04-2017 om 19:46

Afhankelijk wat je in PHP hebt, zou je wellicht kunnen overwegen om de site in WordPress of ander cms te maken. Uiteindelijk heb je denk ik hier meer aan, dan dat je zelf met PHP begint.
    Ik weet niet hoe goed je in PHP bent, maar aangezien je vraag ben je niet ervaren. Denk ook aan de beveiliging met programmeren met PHP. Natuurlijk kan WordPress ook beveiligingsproblemen hebben, maar worden vaak snel gedicht.