1. Martin Reijnaerts Member

PHP versie

Topic geplaatst op: 25-04-2017 om 19:38

Hallo kreeg bij de laatste Joomla update naar Versie 3.7 deze melding

Fout
    We have detected that your server is using PHP 5.5.37 which is obsolete and no longer receives official security updates by its developers. The Joomla! Project recommends upgrading your site to PHP 5.6 or later which will receive security updates at least until 2018-12-31. Please ask your host to make PHP 5.6 or a later version the default version for your site. If your host is already PHP 5.6 ready please enable PHP 5.6 on your site's root and 'administrator' directories – typically you can do this yourself through a tool in your hosting control panel, but it's best to ask your host if you are unsure.

Gaarne uw reactie

2. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 25-04-2017 om 19:45

Hallo, u kunt een hogere versie voor PHP instellen op deze manier: https://www.versio.nl/artikelen/345-hoe-selecteer-ik-een-andere-php-versie

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Vladimir Rak Member
    Reactie geplaatst op: 26-04-2017 om 13:32

PHP 5.6 hoe te kiezen

4. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-04-2017 om 13:44

PHP 5.6 is niet mogelijk. U heeft de keuze tussen 5.5 en 7. PHP 7 zou goed moeten zijn in uw geval.

5. Arjin Prins Member
    Reactie geplaatst op: 27-04-2017 om 16:04

Ik heb zelf ook een probleem met mijn website en ik denk dus ook dat het aan mijn php versie ligt. Hoe moet ik dan de php versie van een domeinnaam aanpassen? Het staat namelijk nergens dat ik de php versie kan aanpassen in mijn direct admin. En ik heb een normale shared webhosting bij jullie. Zou iemand mij kunnen helpen, want op deze manier krijg ik mijn website waarschijnlijk wel weer online, wat nu niet meer het geval is. Zie alleen een blanco pagina.

6. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 27-04-2017 om 16:11

@Arjin Prins De PHP versie aanpassen kan op deze manier: https://www.versio.nl/artikelen/345-hoe-selecteer-ik-een-andere-php-versie Deze optie is ook aanwezig op uw hosting pakket.

7. Arjin Prins Member
    Reactie geplaatst op: 27-04-2017 om 16:24

Dit zijn de enige opties die ik in mijn Direct Admin heb staan.

Domain Setup

Change Password
    Login History
    Support Center
    Installed Perl Modules
    Create/Restore Backups

Site Summary / Statistics / Logs

FTP Management
    Subdomain Management
    MySQL Management
    Password Protected Directories
    File Manager

E-Mail Accounts
    Catch-All E-Mail
    Forwarders
    Autoresponders
    Vacation Messages
    Spamassassin Setup

Mailing Lists
    SPAM Filters
    Webmail: Squirrelmail
    Webmail: Roundcube

Cronjobs
    Mime Types
    Apache Handlers

Custom Error Pages
    phpMyAdmin
    Site Redirection
    Domain Pointers
    Download Backups
    Softaculous Auto Installer

En hieronder staan de Apps installer met allerlei apps zoals wordpres en joomla enzo.

8. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 27-04-2017 om 16:27

Via Domain Setup -> klik op uw domein in de tabel -> en dan onderaan de pagina "PHP Version Selector".

9. Arjin Prins Member
    Reactie geplaatst op: 27-04-2017 om 16:29

Ik zie het inderdaad staan. Bedankt.

10. Arjin Prins Member
    Reactie geplaatst op: 27-04-2017 om 16:34

PS: Ik heb het geprobeerd, maar er gebeurd helemaal niks. Waar zou het aan kunnen liggen dat mijn website die ik nu online wil zetten een blanco pagina laat zien, terwijl alles goed is gedaan en ingevuld. Vroeger kon ik hem in 2012, 2013, 2014 wel online zetten zonder problemen, dat was alleen op een dedicated server bij jullie.

11. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 27-04-2017 om 19:45

@Arjin Prins Om welk domein gaat het? Beide domeinen onder uw account tonen een website. U kunt een support ticket aanmaken via het Versio klantenpaneel: https://www.versio.nl/customer/helpdesk/tickets indien het nog niet opgelost is. Dan wordt het verder nagekeken voor u.