1. tomterhorst Member

Een paar vragen over een VPS.

Topic geplaatst op: 12-03-2012 om 17:09

Ik had een paar vraagjes, want ik wil mijn een van mijn websites (WordPress) verhuizen vanaf een webhosting pakket naar een VPS.

- Als je de server besteld hebt staat er dan al PHP en PHPmyadmin (MySql)?
    - Zo, ja: Wordt dit ook automatisch geüpgraded?
    - Kun je de betaling cyclus ook later nog wijzigen?
    - Hoeveel keer sneller draait een WordPress site gemiddeld op een Starter Lite en Starter Medium VPS dan op een webhosting pakket(met w3 total cache plugin ingeschakeld op WordPress)?
    - Kun MySQL databases aanmaken zonder DA?

2. Nicolas Claeys Member
    Reactie geplaatst op: 12-03-2012 om 17:59

Ik heb ongeveer een tweetal weken geleden mijn sites overgebracht van klassieke hosting naar VPS. Het vraagt toch wel wat werk, kennis en inzet. Gelukkig staat het net vol tutorials en krijg je hier op het forum goede hulp.

- Als je de server besteld hebt staat er dan al PHP en PHPmyadmin (MySql)?
    Ja! Maar best updaten!

- Zo, ja: Wordt dit ook automatisch geüpgraded?
    Kan je mss vragen aan versio, maar ook hier op het forum staat het vol met info over hoe je dat zelf kan

- Hoeveel keer sneller draait een WordPress site gemiddeld op een Starter Lite en Starter Medium VPS dan op een webhosting pakket(met w3 total cache plugin ingeschakeld op WordPress)?
    Is een wat moeilijk vraag, ik draai zelf ook WP en gebruik w3 total cache. Het verschil is bij mij aanzienlijk maar veel hangt af van de scripts die je draait!

Tip: bij een verhuis W3 uitschakelen en verwijderen op de nieuwe server een clean install doen!

-Starter Lite en Starter Medium VPS
    Veel te licht voor WP je hebt minimaal 1024MB ram nodig! Je besturingssysteem vraagt ook geheugen! (ikzelf heb starter gold)

- Kun MySQL databases aanmaken zonder DA?
    Waarom? in elk geval ik heb het via DA gedaan zonder problemen!

Vond u dit antwoord nuttig?

3. tomterhorst Member
    Reactie geplaatst op: 13-03-2012 om 22:25

@Nicolas Claeys
    Wat ik dan wel raar vindt is dat een van mijn websites (Nog niet af) via een een webhosting pakket 8.8 X sneller laad dan jouwn website via een VPS. http://i42.tinypic.com/2e1hwko.png

4. tomterhorst Member
    Reactie geplaatst op: 13-03-2012 om 22:28

De cache van de browser was toen geleegd zie bovenstaande post ^^.

5. Jan Van Der Velde Member
    Reactie geplaatst op: 25-03-2012 om 19:50

Vlak het effect van externe API's niet uit. Ik heb 1 site die gebruik maakt van een WP statistics API en die laat vreeeeselijk langzaam.

6. Royal Webbers Member
    Reactie geplaatst op: 25-03-2012 om 20:25

Recent heb ik ook een VPS van Versio aangeschaft en ook WP hierop geïnstalleerd, loop nu echter tegen een nogal vervelend probleem aan: Er is iets mis met het cachen van of de VPS of misschien Versio zelf. Als ik inlog in WP op één computer verschijnt de pagina op een andere computer alsof ik daar ben ingelogt, na het refreshen reageert de pagina wel normaal. Ook met bijvoorbeeld het aanmaken van berichten, als ik een nieuw bericht wil maken past die een eerder aangemaakt bericht aan. Ook hier weer elke keer de pagina refreshen en er is geen probleem. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, een oplossing voor gevonden? Of enig idee waar dit aan kan liggen? Bij voorbaat dank!