1. Manuel Van Den Eynde Member

DNS beheer en DNS beheer in directadmin?

Topic geplaatst op: 16-04-2017 om 21:17

Er zijn twee plekken om DNS beheer te configureren: een in de gewone klanten admin (waar ik de aanpassingen deed) en een in direct admin (beetje een ouderwetse interface daar, maar ok).
    Waarom synchroniseren deze twee beheers-systemen niet? Wanneer ik een instelling plaats (bv. een Mx record) in de ene, gebeurt de doorvoering niet in de andere...
    Welke moet ik eigenlijk gebruiken wanneer ik een domain EN een webhosting heb voor hetzelfde domein name?
    Zeer zeer verwarrende, rommelige boel eigenlijk... waarom is hier geen Cpanel aanwezig?

2. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-04-2017 om 14:28

Hallo, al onze servers werken met DirectAdmin. Indien u een ander controle paneel wenst kan u dit installeren op een Cloudbox VPS server: https://www.versio.nl/cloudbox-vps-hosting

Er zijn 2 manieren van werken:

- Het DNS beheer aanzetten in ons klantenpaneel en de DNS records verwijzen naar het IP van uw hosting pakket,
    - De nameservers instellen in ons klantenpaneel voor het domein. En vervolgens verder werken via DNS management in DirectAdmin indien u extra DNS records wil aanmaken.

Deze 2 DNS panelen werken volledig los van elkaar en wordt niet gesynchroniseerd.

Vond u dit antwoord nuttig?