1. edgvee Member

Domein koppelen aan Google sites

Topic geplaatst op: 08-03-2012 om 19:39

Voor een klant die zijn site (vooralsnog) bij google sites heeft draaien wil graag een normale domein koppelen. Dit moet volgens Google mogelijk zijn om via een CNAME record een verwijzing te maken

1. Zoek de CNAME-instellingen op en voer als CNAME-waarde of CNAME-alias het subdomein in waarnaar u de URL wilt verwijzen. Het subdomein voor www.example.com is www.
    2. Stel het CNAME-doel in op het volgende adres: ghs.google.com
    3. Sla uw wijzigingen op met uw domeinhost.

Ik heb DNS beheer van Directadmin op mijn betreffende server staan, maar het lukt me vooralsnog niet om dit te koppelen.

Ik heb zowel:
    www. CNAME ghs.google.com
    als
    www.domeinnaam.nl CNAME ghs.google.com

ingevoerd, maar hij reageert er niet op (ook niet via NSLookup). Moet ik nog meer aanpassingen doen?

Er staan ook nog een A-record
    domeinnaam.nl. A IP ADRES

en 2 NS records
    domeinnaam.nl. NS nsxx.axc.nl
    domeinnaam.nl. NS nsxx.axc.nl

Weet iemand hoe dit ingesteld moet worden? Alvast bedankt voor je reactie.

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-03-2012 om 20:48

Probeer zo eens:

www CNAME ghs.google.com

Geen punt achter de "www" maar wel achter "ghs.google.com"

Je kan dit ook via DNS beheer in het Versio klanten paneel.

Kan je eventueel een screenshot posten van de DNS records in DirectAdmin?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. edgvee Member
    Reactie geplaatst op: 11-03-2012 om 18:49

Uitgevoerd zoals aangegeven, maar nu kan het domein niet meer gevonden worden.

Screenshot van DNS via onderstaande link:
    http://twitpic.com/8v1561

Ik hoop dat je kunt zien wat ik fout heb ingevoerd.

4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-03-2012 om 04:14

Staan de nameservers ingesteld in het Versio klanten paneel voor dit domein? DNS beheer uitzetten en nameservers ingegeven?

5. edgvee Member
    Reactie geplaatst op: 12-03-2012 om 09:08

DNS Beheer staat niet aan in het klantenpanel.

6. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-03-2012 om 15:52

@edgvee Kan je de nameservers nogmaals ingeven in het Versio klanten paneel voor dit domein? Deze lijken nog ingesteld te staan op nszero1.axc.nl en nszero2.axc.nl Het moeten diegene zijn zoals op de screenshot.

7. edgvee Member
    Reactie geplaatst op: 14-03-2012 om 16:35

Zojuist aangezet, ik zal even wachten totdat ze zijn doorgevoerd totdat ik het kan testen. Maar ik neem aan dat jullie aan de 'achterkant' wel kunnen zien hoe het nu staat.

8. edgvee Member
    Reactie geplaatst op: 14-03-2012 om 22:29

Gecontroleerd, domein werkt. Bedankt voor de support

9. Koos Looijesteijn Member
    Reactie geplaatst op: 24-03-2012 om 13:54

Ik wil voor m'n domein de CNAME instellingen wijzigen voor Google Apps. Als ik in het klantenpaneel DNS beheer aanzet, staat er "Als u DNS beheer aanzet voor dit domeinnaam dan kunt u de DNS records van dit domeinnaam beheren. Wanneer DNS beheer aangezet wordt, wordt de domeinnaam verwezen naar de nameservers van de DNS server. Dit betekent dus dat de nameservers die u ingesteld had verwijderd worden."

Hieruit maak ik op dat de standaardinstellingen verwijderd worden en dus mijn website niet meer bereikbaar is. Klopt dat? Is er een manier om de CNAME instellingen aan te passen, zonder m'n domein tijdelijk onbereikbaar te maken?

10. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 24-03-2012 om 18:03

@Koos Looijesteijn Dat klopt, je dient dan de ip adressen die je ziet te wijzigen in je eigen ip adres zodat de website bereikbaar blijft. Je kan anders DNS Management laten aanzetten op je hosting en de DNS Records beheren via DirectAdmin: http://versiopedia.nl/index.php/DNS_management_is_niet_beschikbaar_in_mijn_DirectAdmin_account

11. Dieter44 Member
    Reactie geplaatst op: 24-03-2012 om 18:47

Ook ik zit met dezelfde situatie. Heb veel geprobeerd, maar het lukt niet. Heb de instructies van Google gevolgd (http://support.google.com/sites/bin/answer.py?hl=nl&answer=99448) (ik gebruik geen Google Apps voor de Google site).

Hieronder een screen shot van mijn DNS beheer in versio:
    http://tinypic.com/r/35d9lr9/5

En de instellingen bij mijn Google site:
    http://tinypic.com/r/11ch1dj/5

Om absoluut duidelijk te zijn: mijn versio domeinnaam redirect al naar de google site, maar nog steeds staat er de lange url in de adresbalk...

Al echt heel lang aan 't proberen dit uit te vogelen, dus hopelijk lukt het hier... Alvast bedankt!

12. Gert Deridder Member
    Reactie geplaatst op: 31-07-2012 om 20:07

Hallo

Ik heb cname ingegeven als www CNAME ghs.google.com
    Hoe vind ik hoe ik de nameservers moet instellen?
    Moet er nog iets ingesteld worden?

Alvast bedankt!

13. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 01-08-2012 om 04:44

@Gert Je hebt dit CNAME record ingesteld in het DNS management van DirectAdmin?

Dan dien je de nameservers nog in te stellen voor het domein in het Versio klanten paneel (indien nog niet gedaan) bij "uw domeinnamen" --> "overzicht" --> klikken op vergrootglas achter het gewenste domein --> "Nameservers/DNS" --> "Nameservers instellen". Daar geeft u de nameservers in die vermeld stonden in het mailtje dat u heeft gekregen toen u het hostingpakket aankocht. Het kan 24 uur duren voor de website bereikbaar wordt.