1. Evelien Decru Member

Mail error logs

Topic geplaatst op: 10-03-2017 om 21:42

Een mailformulier in een Drupal-frontend lijkt zijn mails niet te kunnen doorsturen naar een e-mailadres binnen het eigen domein. Deze e-mailaccount is extern geconfigureerd (Office365). De MX-records en dergelijke staan goed, want mails kunnen daar ontvangen en verstuurd worden. Enkel mails, verstuurd vanaf de site zelf, komen daar niet toe.

Het mailformulier op de site op zich werkt, want op andere adressen (buiten het domein) wordt het contactformulier wel afgeleverd.

De error logs van DirectAdmin zijn leeg. Moet ik voor mail error logging iets inschakelen? Of kan ik op een andere plaats een eventuele reden van dit falen opzoeken? Momenteel weet ik niet waar te zoeken naar de oorzaak...

2. Evelien Decru Member
    Reactie geplaatst op: 11-03-2017 om 13:30

Ik kan alvast toevoegen dat de gewone php mail() functie hetzelfde resultaat geeft als de Drupal-form: mails komen niet toe op een adres binnen het domein (waarvan de mailbox niet bij Versio zit), maar wel op adressen buiten het domein.

Iemand een idee waaraan dit kan liggen?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-03-2017 om 09:47

U kunt hiervoor best een support ticket aanmaken via het Versio klantenpaneel: https://www.versio.nl/customer/helpdesk/tickets Het zal dan worden nagekeken voor u.

4. Evelien Decru Member
    Reactie geplaatst op: 03-04-2017 om 21:13

Voor wie misschien ook dit probleem heeft en op deze topic komt, hieronder de oplossing die voor mij werkte:

Binnen Directadmin is er onder de MX records een functie "Use this server to handle my emails.", deze stond nog aangevinkt waardoor het script probeert de mail via de server te versturen wat dus niet lukt omdat de mail extern is. Heb dit vinkje uitgezet en opgeslagen. Binnen 4 tot 8 uur kunt u het mailverkeer opnieuw testen en kijken of het dan wel werkt.