1. Jan-Willem De Laat Member

SSL Certificaat voor mail ongeldig

Topic geplaatst op: 27-02-2017 om 20:06

Beste,

Ik heb sinds enkele jaren webhosting van jullie en gebruik die voor 2 domeinen, beide bij jullie.
    Sinds ik bij jullie klant ben, heb ik altijd de boodschap "Certificaat ongeldig" gekregen in mijn mailclient (na correct instellen van de gegevens, zoals aangegeven in de FAQ). Het certificaat verloopt blijkbaar in het jaar 1902.
    Tot nu toe niet echt een probleem, ik verstuurde geen gevoelige informatie, dus klikte ik die melding gewoon weg. Ik vond het jammer, want zag mijn kansen op veilige mail wegsmelten, maar het was wat het was.
    Ik heb die mailaccounts ook geconfigureerd op mijn telefoon, en sinds enkele weken wilt de applicaie die ik daarvoor gebruik (gmail) geen mails meer sturen naar domeinen die een ongeldig SSL certificaat hebben - of ik nu veilig wil inloggen en versturen of niet. Ook het (defecte) certificaat alsnog proberen valideren/accepteren/installeren werkt niet om dezelfde reden.

Nergens op de website, in de FAQ, op het klantenforum of in DirectAdmin zie ik iets dat mij kan helpen. Of moet ik zelf een SSL certificaat kopen, gewoon al om de standaard mailserver op een normale manier te kunnen gebruiken??

Dank voor jullie hulp!!
    Jan-Willem

2. Michiel Flament Member
    Reactie geplaatst op: 28-02-2017 om 10:14

Beste Jan-Willem

Indien u gebruik maakt van mailaccounts op ons platform, raad ik u aan onderstaand artikel even te bekijken. Hierin staan ook server login gegevens beschreven met server-naam "mail.axc.nl" waarmee u wel een geëncrypteerde verbinding kan maken met de mailbox. Kijkt u dit even na?

https://www.versio.nl/artikelen/31-wat-zijn-de-pop-imap-en-smtp-gegevens-van-mijn-email-account

Vond u dit antwoord nuttig?