1. Thomas Van Der Meer Member

FTP instabiel/traag

Topic geplaatst op: 05-03-2012 om 18:53

Ik krijg wel heel veel time-outs tijdens het overzetten van bestanden van of naar de FTP. Ligt dat aan mij of aan Versio? Het wordt namelijk wel heel tergend nu ik elke keer moet kijken of de bestanden wel goed overgezet zijn. Vaak worden het bestand met een grote van 0 bytes; wat betekend dat ik dat bestand opnieuw moet uploaden. Het gaat om simpele bestanden van maar een paar kb groot. Wat kan ik hier aan doen?

2. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 05-03-2012 om 20:08

Dag Thomas, heb je al geprobeerd in de instellingen van het ftp programma met actief/passieve verbinding? Ook het aantal gelijktijdige verbindingen op maximaal 2 zetten?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 06-03-2012 om 14:13

Met FileZilla hoef je niks te doen, dat moet gewoon werken zonder er iets aan te veranderen.

4. Thomas Van Der Meer Member
    Reactie geplaatst op: 06-03-2012 om 14:32

Fabien, ik heb het geprobeerd maar het maakt geen verschil. Listing duurt ook relatief lang en soms blijft ie daarop hangen. Ik gebruik Transmit voor Mac, ik heb ook een andere FTP die het wel prima doet. Kan ik nu vaststellen dat het probleem niet bij mij ligt maar bij Versio?

5. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 06-03-2012 om 14:46

Hoi Thomas,

Als het bij anderen prima werkt dan ligt het alsnog niet bij ons. Probeer een ander FTP programma, zoals bijvoorbeeld Filezilla, die is er ook voor Mac.

6. Koos Looijesteijn Member
    Reactie geplaatst op: 22-03-2012 om 09:34

Die instelling van maximaal 2 verbindingen, zit dat in ons controle paneel, of is dat in het ftp programma? Ik gebruik zelf ook FileZilla, en die verbindt ook niet erg stabiel. Gister een website geupload waarbij zo'n 50 van de 1500 bestanden opnieuw moesten. Nu probeer ik de rechten van de mappen naar 767 te zetten en moet ik dat ook steeds opnieuw starten, omdat het steeds blijft hangen.

7. Satioz Member
    Reactie geplaatst op: 22-03-2012 om 13:45

Koos,
    Dit is te vinden in Filezilla. Gebruik het zelf ook al jaren en ook voor mac, en bij Versio nooit problemen. Indien je wilt kijken of het bij jou op maxmaal 2 bestanden staat ga dan even naar opties->overdrachten en dan meteen in het eerste vakje hoort twee te staan, indien dit niet zo is even aanpassen.

8. Joris De Wilde Member
    Reactie geplaatst op: 22-03-2012 om 19:08

Dag mensen. Ik heb net hetzelfde probleem als Thomas, ik zit op server 78 met een reseller hosting & ik kan maar heel af en toe verbinden naar de ftp server, als het dan lukt dan is dit slechts voor enkele seconden, browse ik verder in onderliggende mappen op de server dan gaat die al in timeout.. op dat moment kan ik dan ook niet meer in DirectAdmin, maar wel nog gewoon op de website van versio.
    Ik heb reeds een email gestuurd gisterenavond naar ipblock@versio.nl maar nog geen antwoord gekregen hiervan. ik dacht dat het opgelost was vandaag maar nu kan ik dus alweer niet verbinden.

9. Joris De Wilde Member
    Reactie geplaatst op: 22-03-2012 om 19:13

Is een verhuis naar een andere server eventueel een oplossing?

10. graffart Member
    Reactie geplaatst op: 22-03-2012 om 20:25

Hoi iedereen, Ook ik ondervind problemen met een reseller account op server78. Directadmin is traag, en loopt af en toe vast. Verder heb ik problemen met emailen naar bepaalde hosters, zij kunnen mijn mailserver helemaal niet vinden. Andere pakketen op andere server hebben dit probleem niet.

Is verhuizen naar een andere server mogelijk?

11. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 22-03-2012 om 21:20

Kunnen de mensen die problemen hebben met FTP aangeven of zij passive mode of active mode hebben in hun FTP? Let er op dat wij active mode niet ondersteunen. Als dit aanstaat dan blokkeert één van onze firewalls je.

@graffart op 22-03-2012 om 21:25
    Het probleem wat je hebt met de e-mail heeft niets te maken met FTP. Je hebt hier al een andere topic voor zie ik.

12. Joris De Wilde Member
    Reactie geplaatst op: 22-03-2012 om 21:24

Ik gebruik altijd Passive mode voor ftp connecties dus ik denk niet dat het daaraan zou liggen. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en een transfer gedaan naar een andere server en nu is het probleem opgelost, ik vermoed dat server 78 iets te zwaar belast is ofzo waardoor we niet konden verbinden? alles werkt supersnel op de nieuwe server waar ik naar getransfereerd ben! top!