1. zeromechanic Member

Lets Encryp certificaat niet installeren

Topic geplaatst op: 15-02-2017 om 22:46

Ik krijg bij elk account waar ik een lets encrypt certificaat wil installeren een foutmelding.
    Dit geldt dus echt voor elk domein / hosting.
    Ik krijg de volgende foutmelding.

Cannot Execute Your Request
    Details

Getting challenge for proj3ct.nl from acme-server...
    Waiting for domain verification...
    Challenge is valid.
    Getting challenge for www.proj3ct.nl from acme-server...
    Waiting for domain verification...
    Challenge is valid.
    Generating 4096 bit RSA key for proj3ct.nl...
    openssl genrsa 4096 > "/usr/local/directadmin/data/users/patrisi143/domains/proj3ct.nl.key.new"
    Generating RSA private key, 4096 bit long modulus
    .......................++
    ................................................................................................................................................................................................................................................................................................++
    e is 65537 (0x10001)
    Size of certificate response is smaller than 500 characters, it means something went wrong. Printing response...
    "detail": "Error creating new cert :: policy forbids issuing for: \\"

Ik kan ook niet alles invullen zoals op de tutorial staat aangegeven.

Op dit domein had ik eerst een betaald certificaat. Nu wil ik dus de Lets Encrypt en klik dus deze mogelijkheid aan. Moet daar mijn naam en mail adres invullen maar verder niet.

Laatst gevraagd via chat en de medewerker kreeg het certificaat gelijk geinstalleerd. Ik later op een ander domein getracht te installeren, maar dat mislukte dus weer. Ik heb volg stipt de omschrijving van Versio om dit te doen. Maar het lukt niet.

Wie helpt mij?

Alvast bedankt.
    Wim.

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-02-2017 om 00:11

Hallo, wat staat er in het veld met "common name" ? Staat daar wel uw domein met www ervoor en niets anders ervoor en erachter? In dat veld mag enkel www.proj3ct.nl staan.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 16-02-2017 om 08:27

Dat is het probleem. Als ik het bolletje van Free & automatic certificate from Let's Encrypt aanklik krijg ik geen velden die ik in moet vullen zoals op de tutorial is aangegeven. Dus ik kan geen common name invullen.

4. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-02-2017 om 12:57

Bij het letsencrypt certificaat hoeft u geen common name in te voeren, enkel een emailadres.

5. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 16-02-2017 om 13:14

Ik moet dat wel van invullen voglens jullie handleiding!
    https://www.versio.nl/artikelen/348-hoe-kan-ik-een-lets-encrypt-certificaat-installeren

Alle andere velden krijg ik niet te zien. Alleen maar
    common name
    E-mail adres
    Key sizes
    Certificate type

Daar onder een hele lijst met
    www.mijndomein.nl
    ftp.mijndomein mail
    mail.mijndomein.nl
    pop.mijndomein.nl etc. etc..

Dus ik weet niet meer wat ik nu wel en niet moet doen. De werkelijkheid correspondeert niet met jullie handleiding.

Graag advies.

6. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 16-02-2017 om 13:20

Het is nu wel gelukt. Vraag mij niet hoe ik het gedaan heb, maar het is gelukt.
    Zal dan toch die common name wel zijn geweest, alhoewel ik deze de vorige keer ook heb ingevuld. Vreemd maar toch.

Toch zou ik jullie handleiding dat even aanpassen zodat iedereen op een juiste manier wordt geïnformeerd hoe te installeren.

Sorry voor het ongemak mensen.
    Groet
    Wim