1. Wim Berghuis Member

2e MX record waar gaat mail naar toe???

Topic geplaatst op: 01-02-2017 om 14:11

Ons domein is bij jullie gehost, maar waar is het 2e MX record voor? fallback.axc.nl staat hiervoor ingesteld, maar als e-mail daar terecht komt, wat wordt daar mee gedaan? Ik kan hier niks over terug vinden.

2. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 01-02-2017 om 14:55

Dat is een fallback server. Dat zorgt er voor dat de berichten alsnog worden afgeleverd als de mailserver van het hosting pakket tijdelijk niet beschikbaar is om het te kunnen verwerken.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Wim Berghuis Member
    Reactie geplaatst op: 01-02-2017 om 15:01

Hoe lang houdt de fallback server de e-mail vast? Ik heb namelijk e-mail die rechtstreeks bij jullie fallback server is afgeleverd nog niet in mijn inbox gezien...
    Onze e-mail omgeving is wel gewoon bereikbaar...

4. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 01-02-2017 om 15:29

Dat wordt binnen 72 uur afgeleverd op de fallback mailserver.

5. Wim Berghuis Member
    Reactie geplaatst op: 01-02-2017 om 15:40

Waarom duurt dat zo lang?

6. Wim Berghuis Member
    Reactie geplaatst op: 13-02-2017 om 14:06

Moet hiervoor de optie Mail & Spam aan staan? Kan ik anders telefonisch support krijgen aangezien we merken dat er blijkbaar e-mail rechtstreeks naar het fallback adres wordt gestuurd terwijl onze omgeving echt bereikbaar is en we 2 MX records hebben. Ik heb het fallback adres al weggehaald.

7. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-02-2017 om 14:22

Je kan het fallback adres zonder problemen verwijderen. Mailservers blijven het standaard tot 72 uren proberen om de email af te leveren.