1. John Joghems Member

Wat zijn de email maxima ?

Topic geplaatst op: 16-01-2017 om 00:05

Bij de Versio-producten als Webhosting, Reseller hosting en CloudboxVPS bestaat de mogelijkheid van een emailserver.
    Hebben deze producten een maximum inzake het aantal email/uur of email/dag ?

2. Michiel Flament Member
    Reactie geplaatst op: 16-01-2017 om 09:51

Goedemorgen John

Uitgaand is er een limiet voor 1000 e-mails/dag per DIrectAdmin-gebruiker/account. Als je dus een hostingpakket hebt bv. met een DirectAdmin-gebruiker daaraan gekoppeld, dan kan je daarmee 1000 mails per dag mee verzenden. Dit is dan het totaal van de e-mailgebruikers als ook mails verzonden via de website. Voor een reseller kan elke van de door u aangemaakte gebruikers in DirectAdmin dan 1000 mails/dag versturen. Op een Cloudbox heeft u die limitatie niet. Hier is het echter wel belangrijk rekening te houden met het feit dat u de reputatie van uw eigen IP-adres op de Cloudbox beheert, en bij het mogelijk teveel verzenden, of bv. mailings te sturen, kan de reputatie van het IP aangetast worden.

Met vriendelijke groeten,

Michiel Flament

Vond u dit antwoord nuttig?

3. John Joghems Member
    Reactie geplaatst op: 20-01-2017 om 12:01

Krijg nu:
    This warning was generated because the daily threshold of 200 E-Mails was hit.

Blijkbaar is de limiet 200 emails/dag/gebruiker

4. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 20-01-2017 om 14:26

Klopt, dat kan in directadmin onder email accounts onder de mailbox worden aangepast.

5. John Joghems Member
    Reactie geplaatst op: 20-01-2017 om 18:10

Ja, klopt, daar kun je de email-dag-limiet desgewenst verder verlagen
    maar dus niet hoger dan 200.

6. Michiel Flament Member
    Reactie geplaatst op: 20-01-2017 om 18:28

Beste John,

Kan u ons aangeven waarom u zoveel berichten per dag voor 1 account wilt verzenden? Mogelijk kunnen we met u samen denken naar een alternatieve oplossing.

7. Mail Gmail Member
    Reactie geplaatst op: 21-01-2017 om 23:09

Voor nieuwsbrief misschien?

8. josvd Member
    Reactie geplaatst op: 25-01-2017 om 20:45

Ik verstuur ook nieuwsbrieven via mijn account. Om meerdere redenen maak ik geen gebruik van sites als mailchamp etc. De limiet van 1000 is vooral erg vervelend dat als de limiet bereikt is, er geen reguliere mail meer verstuurd kan worden.
    1) Kan ik ergens achterhalen welke emails vanwege de limiet niet zijn verzonden?
    2) Op welk tijdstip wordt de teller precies gereset? In ieder geval niet om 0:00 uur heb ik ondervonden!