1. Kim Verhoef Member

2 domeinnamen 1 hosting, wordpress

Topic geplaatst op: 15-01-2017 om 14:05

Hi,

Ik heb 2 domeinnamen onder 1 hostingpakket. Nu wil ik op de 2e domein ook een website maken met wordpress. Moet ik dan nogmaals wordpress installeren?
    Ik zie in de hosting namelijk al WP staan van de andere website. Kan de 2e website daar dan ook op draaien en zo ja, hoe doe ik dat?

Groetjes,
    Kim

2. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-01-2017 om 14:12

Hallo, indien u een aparte website wil op het 2de domein zal u dit ook daarop moeten installeren. U kunt het domein kiezen bij de installatiestap in Installatron/Softaculous.

Indien het 2de domein op dezelfde website moet uitkomen als de eerste: https://www.versio.nl/artikelen/91-hoe-maak-ik-een-domain-pointer-aan

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Kim Verhoef Member
    Reactie geplaatst op: 15-01-2017 om 22:51

Het is zoals je het in het eerste gedeelte zegt. Een 2e domein aangemaakt. Kimtekent.nl

Maar als ik in de directadmin kom en daar het domein Kimtekent kies en onder advanced features naar installatron ga zie ik daar mijn andere domeinnaam kimverhoef.com met Wordpress. Is dat gewoon info over de andere domeinnaam? En moet ik dan in de application browser dan alsnog Wordpress installeren?

4. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-01-2017 om 09:45

Klopt, u moet enkel het 2e domeinnaam selecteren waarop u dan de installatie kunt uitvoeren.

5. Kim Verhoef Member
    Reactie geplaatst op: 16-01-2017 om 12:40

En moet ik dan de map aangeven? Er staat standaard "blog" ingevuld bij Directory (Optional). Die kan ik weghalen? En dan komt ie rechtstreeks op kimtekent.nl?

6. Kim Verhoef Member
    Reactie geplaatst op: 16-01-2017 om 12:54

Ik ben het nu aan het installeren en krijg deze melding : <html><body><h2>Error: document not found</h2></body></html>

Wat moet ik daarmee?

7. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-01-2017 om 12:57

Zojuist via onze livechat gesproken. de installatie is voltooid zie ik. Mocht u verder nog vragen hebben dan helpen wij u uiteraard graag verder.

8. Dragan Savic Member
    Reactie geplaatst op: 21-03-2017 om 19:19

Hoi

Ik heb WordPress pakket geinstalleerd maar geen domeinnaam geplaatst, kan ik dan alsnog mijn domeinnaam aan WordPress toevoegen of moet ik WordPress opnieuw installeren? Mijn domeinnaam is overganggewichtstoename.nl

mvg,

Dragan

9. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 22-03-2017 om 10:04

U dient onder het domein dan de installatie uit te voeren. of de website over te zetten naar het juiste domein.