1. Julia Verschoor Member

Online zetten van website

Topic geplaatst op: 12-01-2017 om 20:31

Ik begrijp niet goed hoe ik mijn website online moet zetten. Ik heb de hele site op wordpress gemaakt via Direct Admin en versio etc. Maar als ik naar mijn site ga dan komt er dit te staan: To change this page, upload your website into the public_html directory

Nu heb ik wel een aantal mapjes gezien bij direct Admin waarin public_html staat maar geen idee wat ik daar verder mee moet.

Kan iemand mij een begrijpelijk stappen plan sturen?

2. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-01-2017 om 01:43

Heeft u Wordpress wel op het juiste domein en in de juiste map geïnstalleerd. De pagina die u nu krijgt is namelijk de standaard pagina. Tijdens de installatie van Wordpress kunt u diverse instellingen instellen. Zo kunt u aangeven op welke domein Wordpress geïnstalleerd moet worden en in welke map deze geïnstalleerd moet worden. Indien deze op het hoofddomein geïnstalleerd moet worden kunt u het veld subfolder leeg laten/maken.

Kunt u het wellicht nog eens opnieuw proberen en bij de instellingen deze instellingen goed bekijken?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Freddy Cooreman Member
    Reactie geplaatst op: 21-02-2017 om 11:02

Hoe kan ik mijn website tijdelijk offline plaatsen?

4. Michiel Flament Member
    Reactie geplaatst op: 21-02-2017 om 11:10

Hiervoor zijn er verschillende mogelijkheden:

- U verwijdert het www-DNS record opdat deze niet bereikbaar is. U kan deze ook tijdelijk forwarden naar een externe pagina.
    - U hernoemt het index-bestand in de public_html naar bv. index.html.bak opdat er geen geldige index-file staat.
    - U plaatst een parkeer pagina zodat de website zelf niet bereikbaar is, maar bezoekers toch iets te zien krijgen.

5. Freddy Cooreman Member
    Reactie geplaatst op: 21-02-2017 om 12:07

Hoe plaats ik een parkeer pagina ?

6. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 21-02-2017 om 12:12

U kunt hier een plugin voor gebruiken:

https://nl.wordpress.org/plugins/wp-maintenance-mode/

7. Goofy222 Member
    Reactie geplaatst op: 22-05-2017 om 22:22

Ook mijn vraag heeft te maken met het online krijgen van mijn website
    Profotoholten.nl
    Ik heb een ssL-certificaat gekocht en geinstalleerd, maar met www.profotoholten krijg ik nog steeds de melding: onveilige website en met https:// ervoor krijg ik een bericht 'Welcome to profotoholten.nl To change this page, upload a new index.html to your private_html folder
    Ik begreep na een telefoontje dat ik de private en de public moet koppelen, om alles weer zichtbaar te krijgen op het net, maar hoe doe ik dat?

8. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 23-05-2017 om 09:43

@Goofy222 ik heb dat nu voor je ingesteld. Je dient alleen te zorgen dat alle bestanden/afbeeldingen binnen de website via https worden ingeladen.

9. Michiel Jansen Member
    Reactie geplaatst op: 12-06-2017 om 12:15

Hallo, ik krijg mijn domeinnaam wel geïnstalleerd (ook wordpress), maar kan geen webpagina vinden bij het aanklikken? Wat vergeet ik?

10. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-06-2017 om 12:21

Als de domeinnaam is gekoppeld kan het tot 24 uren duren voordat het bereikbaar is. Indien het al langer dan 24 uur is gekoppeld kun je hiervoor dan een ticket aanmaken. Dan kunnen wij het verder nakijken.

11. Michiel Jansen Member
    Reactie geplaatst op: 12-06-2017 om 12:38

Dank je, ik heb deze domeinnaam (emj-solar) wel via een ander versio acc. aangekocht. Toch wil ik deze graag hosten binnen dit versio account waarmee ik nu schrijf. Kan dat wel?

12. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-06-2017 om 12:43

Zeker, u dient het domein dan gewoon te verwijzen naar de nameservers van het betreffende pakket. Het maakt niet uit dat het domein en het pakket in andere accounts staan.

13. Michiel Jansen Member
    Reactie geplaatst op: 12-06-2017 om 12:46

Ik ben een leek wat dat betreft. Het domein is nergens anders gehost, enkel aangekocht vanuit een ander versio account (klant nr. 113186). ik heb het toegevoegd bij mijn hosting maar krijg "webpagina onvindbaar" ook inloggen via wordpress admin lukt niet, onvindbaar.

14. Michiel Jansen Member
    Reactie geplaatst op: 12-06-2017 om 15:26

Nameservers zijn aangepast. Moet ik nu weer 24 uur wachten? domein opnieuw toevoegen in Admin? Alvast bedankt.

15. Michiel Jansen Member
    Reactie geplaatst op: 12-06-2017 om 21:19

Opgelost!

16. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-06-2017 om 16:17

Fijn om te horen dat het nu wel werkt !