1. zeromechanic Member

Sitebuilder met SSL certificaat

Topic geplaatst op: 06-01-2017 om 22:12

Wordt het niet tijd dat site-builder moderner wordt door aan het domein een SSL certificaat te koppelen. Google geeft nu bij de bij mij geregistreerde domeinen welke site-builder gebruiken aan dat deze niet (meer) veilig zijn. Ook is het bij gebruik van een web formulier waar je (privé) gegevens gaat verzenden verplicht een encryptie, dus SSL certificaat te gebruiken.

Versio heeft laatst bij mij aangeven dat dit dus niet mogelijk is. Dus met andere woorden. Je mag geen website met sitebuilder meer maken omdat Google (chrome) aangeeft dat de sites niet veilig zijn. Dus eigenlijk moet site-builder verdwijnen als hier geen SSL certificaat aan gekoppeld kan én mag worden.

Hoe gaat Versio hier mee om?
    Graag het beleid van Versio hierin. Want anders zal ik de sitebuilders er af moeten halen en de klanten een andere mogelijkheid moeten aanbieden.

Reageer
  2. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 10-01-2017 om 12:00

Hallo,

We werken er momenteel aan om ondersteuning voor SSL certificaten te bouwen voor Sitebuilder websites. Ik durf op dit moment nog geen indicatie te geven wanneer dit voltooid zal zijn.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 11-01-2017 om 16:11

Ik heb nu wel een indicatie: Binnen één maand zou er SSL ondersteuning aanwezig moeten zijn voor Sitebuilder websites.

4. Raymond Boogaarts Member
    Reactie geplaatst op: 19-01-2017 om 19:06

Hoi Reshad,

Dat is tenminste goed nieuws. Kunnen we eindelijk een ssl-certificaat installeren.