1. Sander De Brouwer Member

Cloudbox

Topic geplaatst op: 03-01-2017 om 17:43

beste,
    Ik ben volledig nieuw in het server/ cloudbox gegeven. Ik ben een volledige leek die erin geslaagd is een website on-line te krijgen.
    ik heb me via versio een cloudbox aangeschaft om mijn website op te draaien. Nu ben ik opzoek naar bijkomende informatie en leerstof over VPS. Kan iemand me enkele links geven over de zaken die ik MOET weten als ik een cloudbox heb? Wat met beveiliging, beheer, updates, etc.

alvast bedankt

Groet

Sander

2. John Vd Burg Member
    Reactie geplaatst op: 06-01-2017 om 17:06

Om te beginnen zeker een firewall installeren CSF Firewall.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. John Joghems Member
    Reactie geplaatst op: 16-01-2017 om 10:56

CloudBox is een Onapp.com product. Via Google kom je vast veel info tegen.

4. jordivn Member
    Reactie geplaatst op: 25-01-2017 om 21:48

Kan je aangeven welke OS je hebt draaien? en met of zonder directadmin?
    Je beveiligingen en informatie zijn hier namelijk van afhankelijk.

Jordi

5. Mail Gmail Member
    Reactie geplaatst op: 18-02-2017 om 22:45

Jordi ik wil ook VPS nemen maar ik twijfel aan om pakket 1 te nemen want dat kan minder snel werken dan reseller wat ik heb. Wat moet ik weten als ik toch VPS met directadmin + CentOS neem? Alle servers waren nog plat dus webhost en reseller gaan over naar betere server ruimtes met ssd erin, verder blijft VPS zoals Hoe het nu is of dat wel zin heeft dat weet ik niet want stroomstoring geen was minimaal 3 uur.

6. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-02-2017 om 10:25

@Mail Gmail Indien uw websites geen zware websites zijn zal ons nieuw server platform mogelijk een goede oplossing zijn. Een Cloudbox dient u zelf te installeren en te onderhouden, tenzij u een support plan bij ons afneemt. Enige kennis van Linux is vereist voor een Cloudbox.

7. Mail Gmail Member
    Reactie geplaatst op: 19-02-2017 om 16:20

Wat is volgens jou zware website en enige kennis van Linux?

8. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-02-2017 om 16:43

@Mail Gmail Zware websites zoals webshops met veel bezoekers of websites met 1000-en bezoekers per dag.

Voor de kennis van Linux zal u moeten werken via SSH op de server, DirectAdmin kunnen installeren, de server voorzien van updates,...

9. Mail Gmail Member
    Reactie geplaatst op: 19-02-2017 om 18:15

@Fabien dat kan je nooit van te voren weten, webshop is al zelf traag laat staan als je veel bezoekers of Veel zware webshop host. Neem jullie hosting en reseller als voorbeeld.

Dat valt mee want ben niet Linux gebruiker. Had ergens gelezen dat DirectAdmin alles zelf installeert op kale installatie, voor updates zijn er commando's op Google te vinden maar of ik meer dingen moet doen of weten dan zet ik een vraagteken er achter.

10. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-02-2017 om 18:27

@Mail Gmail Het is bekend dat ons huidige platform trager kan laden voor bepaalde scripts. De speciale pakketten verhelpen dit voor de meeste websites. Op ons SSD platform zal er sowieso meer resources ter beschikking zijn en draaien de servers op snelle SSD schijven. De traagheid op het bestaande platform is de reden van verhuis naar de nieuwe SSD servers.

Dat klopt voor DirectAdmin voor de installatie. Nadien zou u de server kunnen updaten via Custombuild. Voor de installatie: https://www.versio.nl/artikelen/74-cloudbox-aanmaken-en-directadmin-installeren

U zal ook een firewall moeten installeren op de VPS, u kunt kijken naar CSF firewall. Via Google zijn er handleidingen te vinden voor de installatie.

11. Mail Gmail Member
    Reactie geplaatst op: 19-02-2017 om 19:59

@Fabien ik ben echt benieuwd naar SSD snelheid en dat sneller dan VPS is of dat VPS pakket ook sneller dan huidige situatie is. Jammer, dat je niet voor 7 of 5 dagen kan testen, daarna automatisch laten resetten.

12. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-02-2017 om 20:03

@Mail Gmail U kunt steeds een hosting pakket bestellen via onze website, u komt dan op het nieuwe SSD platform terecht. U kunt het pakket dan testen en laten crediteren binnen de 14 dagen na aankoop indien nodig.

Hetzelfde geldt voor onze Cloudbox VPS servers, 14 dagen geld terug garantie.

13. Mail Gmail Member
    Reactie geplaatst op: 20-02-2017 om 01:28

@Fabien wat zijn de voorwaarden en oeveel deel krijg je terug?

14. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 20-02-2017 om 01:55

@Mail Gmail Het volledige bedrag van het hosting pakket, of Cloudbox inclusief licenties: https://www.versio.nl/artikelen/107-hoe-kan-ik-binnen-14-dagen-na-aankoop-mijn-geld-terug-krijgen

15. Mail Gmail Member
    Reactie geplaatst op: 20-02-2017 om 18:03

@Fabien Dank je wel. Met licentie bedoel je DA? Mag je ook twee tegelijk met elkaar vergelijken zodat je 1 daar van kan opzeggen of allebei dat je voor hogere snelheid gaat?

16. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 21-02-2017 om 01:13

@Mail Gmail Onder licentie valt de DirectAdmin licentie, en eventuele Windows licentie indien men opteert voor een Windows VPS.

DirectAdmin met Linux CentOS werkt prima: https://www.versio.nl/artikelen/74-cloudbox-aanmaken-en-directadmin-installeren

De twee vergelijken kan zonder probleem. Zolang de creditatie maar aangevraagd wordt binnen de 14 dagen na aankoop.