1. MontanaDesigns Member

.htaccess niet schrijfbaar

Topic geplaatst op: 01-03-2012 om 16:28

Beste mensen,

Ik heb een vraagje waar ik een tijdje mee zit. Ik heb een Wordpress website opgezet (zelf), veel dingen zelf aangepast etc., maar nou moet ik een paar regels toevoegen in mijn .htaccess bestand om iets te laten werken.

Wanneer ik iets probeer aan te passen in dat bestand krijg ik de melding dat hij niet schrijfbaar of overdraagbaar is en de rechten zijn ook niet te veranderen. Mijn hosting loopt hier bij Versio en mijn domeinnaam staat geregistreerd bij TransIP, maar ik neem aan dat ik deze vraag hier moet stellen.

Graag wil ik dus weten hoe ik dit op kan lossen. Alvast bedankt!

Groetjes

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 01-03-2012 om 18:18

Hallo, heb je ook eens geprobeerd de rechten aan te passen op het bestand via de FileManager in DirectAdmin (knopje bovenaan "Files") of enkel via het ftp programma?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. MontanaDesigns Member
    Reactie geplaatst op: 01-03-2012 om 21:41

Via de FileManager kan ik de .htaccess niet aanpassen

4. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 01-03-2012 om 22:15

Eigenaar instellen/ resetten.
    deze staat waarschijnlijk op apache

5. MontanaDesigns Member
    Reactie geplaatst op: 02-03-2012 om 01:59

Ik snap het niet helemaal, zou je dat misschien uit kunnen leggen.

6. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 02-03-2012 om 02:23

@MontanaDesigns Via de FileManager in DirectAdmin even gaan kijken bij het .htaccess bestand in de kolom UID en GID. Indien daar "Apache" staat kan je het bestand aanvinken en onderaan klikken op "Reset Owner".

7. waywaywaywaymedianl Member
    Reactie geplaatst op: 21-01-2014 om 15:47

En hoe zit het met t importeren van XML-bestanden?

Graag zou ik de server de rechten geven om aanpassingen te doen (alles handmatig doen is nogal bewerkelijk).

Zie deze melding die ik krijg in Wordpress:

Before you can upload your import file, you will need to fix the following error:

Unable to create directory wp-content/uploads/2014/01. Is its parent directory writable by the server?

Howdy! Upload your WordPress eXtended RSS (WXR) file and we’ll import the posts, pages, comments, custom fields, categories, and tags into this site.

Choose a WXR (.xml) file to upload, then click Upload file and import.