1. Nicolas Andries Member

Hostingdomain bereiken zonder domeinnaam

Topic geplaatst op: 01-03-2012 om 16:05

Ahoi,

ik heb een site lopen bij een andere provider. Deze site is al best outdated.
    Ik ben best tevreden van versio en ik heb hier nog een hele boel ruimte over op mijn webhosting.

Ik had dus graag een nieuwe site gemaakt en mijn domeinnaam verhuist van de vorige provider naar versio.

Ik wil eerst de site maken op mijn versiohosting. Wanneer deze dan volledig af is, wil ik pas mijn domeinnaam verhuizen, op deze manier kunnen de mensen nog steeds op de oude site terecht. Want als ik nu meteen mijn domeinnaam verhuis en ik moet nog 3 weken werken aan de nieuwe site, dan staan de mensen 3 weken naar een 404 error te kijken...

Het probleem:
    Ik heb al een domain aangemaakt in directadmin met dezelfde naam, maar ik vind geen enkele manier om deze te bereiken...
    Ik had gehoopt dat ik gewoon mijn hosting ipadres of nameserver kon ingeven en dan /newdomain ofzo..
    zo dus ->
    http://ns888.a.nl/newdomain.eu
    http://46.21.888.888/newdomain.eu

ik heb ook http://ns888.a.nl/domains/newdomain.eu geprobeerd, doet ook niets.

Iemand suggesties?

Groeten

2. Nicolas Andries Member
    Reactie geplaatst op: 01-03-2012 om 17:00

De chat wist te zeggen dat dit niet mogelijk is.

mvg

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 01-03-2012 om 18:00

Hallo, je kan eventueel een subdomein gebruiken van een ander domein of het 'tijdelijke domein' dat gekoppeld is aan het hostingpakket (met je username in) en nadien wanneer het domein verhuisd is via 'domain setup' -> 'change a domain name' de wijziging doorvoeren in het nieuwe domein. Nadien alle paden, ... aanpassen in de nieuwe locatie.

4. Alon Sabsay Member
    Reactie geplaatst op: 05-05-2012 om 20:40

HI,
    ik zoek exact hetzelfde functie, en kan het ook niet vinden...
    dit is toch een basis behoefte van een hosting pakket?
    of zie ik het verkeerd?

5. remcok Member
    Reactie geplaatst op: 06-05-2012 om 15:17

Even uit het hoofd hoe ik die dingen doe:
    In DirectAdmin van je hosting bij versio, gewoon de domein naam alvast koppelen. Dan gaat de hosting in ieder geval al 'luisteren' naar die domein naam, terwijl je oude hosting nog steeds gewoon werkt met dezelfde domein naam. Enige waar je nu nog voor moet zorgen is dat je computer waarvandaan je werkt, naar het nieuwe IP adres van versio gaat 'kijken' voor dat domein. Dat doe je door in het hosts bestand van windows (c:\\windows\\system32\\drivers\\hosts) te bewerken met kladblok/notepad en er een regel bij ze zetten met de juiste gegevens, zoals:
    159.x.y.z www.jedomein.nl
    Waar je dan x,y en z en de domein naam even naar je eigen gegevens moet zetten.
    Sla dat bestand op, herstart internet explorer en kijk nu nogmaals naar je domein naam. Voila, je nieuwe site via Versio.
    Let wel op: dit geldt dus ALLEEN voor jouw op die computer.
    Wil je de oude site weer zien, haal je gewoon dat regeltje weer weg uit het hosts bestand. En dat doe je ook als je daadwerkelijk de DNS aan gaat passen als je écht wilt verhuizen.