Welke vorm van hosting nodig

1. Roel Dausy Member

Welke vorm van hosting nodig

Topic geplaatst op: 27-12-2016 om 13:00

Ik wil graag de website van onze voetbalclub verhuizen naar Versio: ik heb een vernieuwde site al gedeeltelijk lokaal gemaakt met een Wordpress-thema.
    Volstaat bv. een Zilver BE (er staat bij: 1-Klik Website installatie
    Wordpress,etc), of moet ik hiervoor een wpPrime BE nemen?
    En hoe weet ik hoeveel schijfruimte of dataverkeer ik nodig ga hebben: is een ZIlver al een heel mooi pakket, of ga ik al snel een Groot nodig hebben, en is uitbreiden gemakkelijke, of komen er complicaties bij?

Reageer
  2. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 27-12-2016 om 13:49

U kunt daar inderdaad al een ZilverBE pakket voor gebruiken. Dat pakket is normaal gesproken afdoende voor een normale installatie. Indien u wat extra performance wenst kunt u een Wordpress pakket overwegen.

Qua schijfruimte kunt u uiteraard met een klein pakket beginnen en eventueel indien u meer ruimte nog heeft alsnog upgraden naar een groter pakket. Zo voorkomt u kosten voor ruimte die u toch niet gebruikt. Bij het upgraden van het pakket hoeft de website nadien niet meer overgezet te worden.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Roel Dausy Member
    Reactie geplaatst op: 27-12-2016 om 14:41

Wat bedoelt U met extra performance? Bedoelt U hiermee dat om alle plugins van een wordpressthema vlot te laten werken ik beter een wordpresspakket neem?
    Of heeft het te mmaken met snelheid?

4. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 27-12-2016 om 15:10

Gaat inderdaad om de snelheid. De wordpress pakketten staan op snellere servers en zijn geoptimaliseerd voor wordpress waardoor het laden sneller is dan bij de normale pakketten.

5. Roel Dausy Member
    Reactie geplaatst op: 29-12-2016 om 15:56

Ik heb intussen het wordpress-pakket aangeschaft, en de verhuis van de domeinnaam aangevraagd. Ik kom echter nog steeds uit bij de oude site.
    De nieuwe site die ik bij versio wil hosten, heb ik lokaal opgebouwd, en via wp migrate DB zou de database 'hernoemd' moeten zijn: toch lijkt het erop dat er nog geen enkel bastand uit de database geuploaded is?

6. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 30-12-2016 om 15:43

U kunt hiervoor de volgende handleiding gebruiken: https://www.versio.nl/artikelen/37-hoe-verhuis-ik-een-website

Hierin staat alles aangegeven hoe het kan worden overgezet.

Mocht u verder nog vragen hebben dan helpen wij u uiteraard graag verder.

7. Roel Dausy Member
    Reactie geplaatst op: 10-01-2017 om 21:16

Onze site werkt intussen al een tijdje prima: bedankt voor alle geboden hulp!