1. Lisa Greuter Member

Domeinnaam verlopen? Op tijd verlengd!

Topic geplaatst op: 27-12-2016 om 10:35

Mijn domeinnaam lisagreuter.nl verloopt jaarlijks op 25 december (best wel vervelend met kerst, maar goed). Mijn hosting verloopt op 27 december (vandaag). Nu heb ik op 25-12 mijn verlenging doorgegeven en betaald via bankoverboeking (i.v.m. onnodige administratiekosten). Dit heb ik meteen gedaan. Echter toen ik zag dat mijn saldo nog steeds hetzelfde was, bleek dat de betaling was afgekeurd. Ik dacht: dan maak ik het op een later tijdstip wel in orde (misschien was er een storing bij de bank o.i.d.) Maar tot mijn grote verbazing kreeg ik vervolgens een mailtje van Versio dat mijn domeinnaam was verlopen! Is die offerte, die ik direct na mijn bestelling per mail kreeg, dan niet voldoende? Op mijn klantenpaneel-pagina zie ik dat ik verlopen producten wel kan verlengen (en dat mijn domeinnaam nu in quarantaine staat ofzoiets) maar als ik op verlengen klik moet ik voor 1 jaar 20 euro betalen (i.p.v. 3,99 wat gebruikelijk is en in mijn offerte staat). Dat wil ik natuurlijk niet. Mijn vraag is dus: staat die offerte (met nummer: B.1266986) nog steeds en wanneer ik die betaal, is alles dan geregeld en staat mijn website dan weer online?) Als ik dit had geweten had ik het natuurlijk veel eerder geregeld, maar dit is overmacht en erg lullig. Ik zie dat er geen medewerkers beschikbaar zijn in de chatfunctie maar ik zou graag iemand z.s.m. te spreken willen krijgen omdat mijn hosting dus ook vandaag verloopt.

Iemand ervaring met dit probleem of die mij in contact kan brengen met Versio?
    Heel graag en alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Lisa Greuter

2. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 27-12-2016 om 13:47

Bij het verlengen van producten dient de betaling binnen te zijn voordat het product verloopt. Als dat niet tijdig wordt ontvangen dan worden de betreffende producten opgezegd/ niet verlengd. Om de producten nadien alsnog te verlengen hebben wij helaas extra kosten bij onze leverancier die wij ook helaas moeten doorberekenen aan onze klanten.

Hoe verlengingen werken leest u op:
    https://www.versio.nl/artikelen/28-hoe-werken-verlengingen-van-abonnementen

De extra kosten zijn dus het ongedaan maken van de opheffing/verloop van het domein, dit kunt u nalezen op:
    https://www.sidn.nl/a/nl-domeinnaam/domeinnaam-opheffen-ongedaan-maken

Het is raadzaam in het vervolg tijdig uw producten te verlengen en niet te wachten tot de laatste dag. De verlengdatums zijn reeds het gehele contractjaar bekend.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Lisa Greuter Member
    Reactie geplaatst op: 27-12-2016 om 14:06

Is het dan niet slimmer (en voordeliger) om een nieuwe domeinnaam af te sluiten? Ik twijfelde sowieso al of ik niet liever .com wil voor mijn website i.p.v. .nl. Als ik nu lisagreuter.com registreer, kan ik deze domeinnaam dan koppelen aan mijn huidige webhosting/server (lisagcz80)? En zo ja, hoe werkt dit?

4. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 27-12-2016 om 15:08

Dat is uiteraard gewoon mogelijk. U dient dan enkel de nieuwe domeinnaam aan de huidige website te koppelen. Beste kan dat door vooraf de nieuwe url in te stellen binnen de website en daarna de nieuwe domeinnaam er aan te koppelen. In directadmin kunt u de optie change domainname gebruiken onder domain administration.