1. Johan Dekker Member

Domein aanvragen met .nu

Topic geplaatst op: 25-12-2016 om 04:58

hallo
    klopt het dat als je een .nu domein wil aanvragen dat je verplicht word om een id paspoort of btw nr moet invoeren. dus je alleen als bedrijf een .nu extencie kan aanvragen ?
    als dat zo is dan krijgen wij een kadio van versio waar we als hobbyist niks aan hebben.

2. Thijmen F Member
    Reactie geplaatst op: 25-12-2016 om 10:39

Inderdaad, het leek mij een leuke actie, maar nu ik het gegeven paard in de bek heb gekeken, ziet het er toch wat minder leuk uit. Is er geen anonieme registratie mogelijk?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 25-12-2016 om 15:48

Hallo, u kunt als particulier uw ID nummer ingeven in dit geval. Anoniem is niet mogelijk voor deze extensie.

4. Johan Dekker Member
    Reactie geplaatst op: 25-12-2016 om 16:00

En waar vind ik mijn id nr want ga echt niet mijn paspoort opgeven.

5. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-12-2016 om 02:15

Dat is uw ID-kaart nummer wanneer de houder een particulier is en het kvk of BTW nummer wanneer het een zakelijke registratie is. Dit is een vereiste van de beheerder van .nu domeinnamen om een .nu domein te kunnen vastleggen.

6. Marie- Louise Reichenbach Member
    Reactie geplaatst op: 26-12-2016 om 07:58

Dan moet dat duidelijk gecommuniceerd worden....
    In de tegenwoordige tijd kan je beter op zo min mogelijk plekken je echte Identiteit neerzetten, dus is ID registratie not done bij iets simpels als n domeinnaam.

Jammer Versio, slechte beurt!

7. Ruben Bosch Member
    Reactie geplaatst op: 26-12-2016 om 16:48

@Marie- Louise Reichenbach
    Dit is niet iets waar Versio slecht mee bezig is. De uitgevende instantie van .nu domeinnamen heeft het als eis dat een particuliere registrant zijn/haar legitimatienummer opgeeft of een bedrijf haar BTW-nummer.

8. Mail Gmail Member
    Reactie geplaatst op: 27-12-2016 om 02:02

Wat een onzin want alleen gemeenten er wat aan daardoor mogen de andere niet zomaar ID van je opslaan. Maar ja, dan laten .NU het maar liggen. Als nog wil ik Versio bedanken voor de moeite om het aan te bieden.

9. Johan Dekker Member
    Reactie geplaatst op: 28-12-2016 om 15:26

Het is volgens de wet verboden een id nr te vragen door bedrijven die geen overheid instelling zijn zoals .nu oke dan geen.nu maar waarom maak versio ons lekker met een kado waar we dus niks aan hebben. ik hoop dat versio als nog met een kado komt. dat zal wel zo prof zijn zoals ze beweren dat ze zijn. mensen worden steeds meer in het ooitje genomen door bedrijven neem nou de postcode loterij win je een prijs bij lecturama oke maar om je prijs te krijgen moet je wel even verplicht lid worden en iederemaand wat bestellen. begrijpen jullie het nu versio natuurlijk willen wij een gratis domein maar niet met verplichtingen.

10. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-12-2016 om 15:36

Zoals Ruben al aangeeft is dit een eis van de uitgever van de .nu extensie, niet van ons zelf. Bij de registratie van een .nu domein door een particuliere klant dient er altijd een legitimatienummer opgegeven te worden.