1. Pepijn Klinken Van Member

Overstappen van joomla naar Wordpress

Topic geplaatst op: 20-12-2016 om 08:56

Beste,

Ik zit met een probleem, misschien ben ik te voorzichtig maar wil het toch even bij jullie ter controle leggen.

Wat ik heb gedaan:
    Ik heb op mijn bestaande hosting pakket een Wordpress installatie gemaakt om te kijken of ik hiermee uit de voeten kan. dat is mij gelukt. De installatie staat in de /wp map. Nu kom ik ruimte te kort op mij hosting pakket, omdat ik veel plaatjes gebruik. Daarnaast heb ik een redirect aangemaakt om de website live te zetten voor de bezoekers.
    Ik heb alle bestanden direct gekopieerd met File zilla naar mijn computer.

Mijn vraag is:
    Hoe verwijder ik de Joomla website en zorg ik er voor dat de Wordpress website direct op mijn .nl word geladen? Zonder dat de huidige Wordpress site wordt aangetast.

Het gaat om de website: www.henkvanklinken.nl

Alvast bedankt voor jullie reactie en hulp.

Met vriendelijke groet,
    Pepijn van Klinken.

2. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 20-12-2016 om 18:13

Heb het even voor u nagekeken en zie dat u Joomla handmatig heeft geïnstalleerd. Het enige wat u dan kunt doen is de Joomla bestanden die staan in de map /domains/henkvanklinken.nl/public_html handmatig doormiddel van FTP verwijderen (let op dat u de map /domains/henkvanklinken.nl/public_html/wp niet verwijderd gezien daar uw Wordpress installatie in staat.

Als u dat heeft gedaan dan kunt u via de Softaculous auto installer (te vinden in directadmin) de Wordpress installatie clonen naar het hoofddomein, zie ook: https://www.softaculous.com/docs/Clone

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Pepijn Klinken Van Member
    Reactie geplaatst op: 22-12-2016 om 11:52

Gerald,

Het koste twee pogingen om te clonen maar uiteindelijk is het gelukt.

Bedankt voor je hulp.

4. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 22-12-2016 om 12:07

Top fijn dat het werkt. Mocht u verder nog vragen hebben dan helpen wij u uiteraard graag verder.