1. Marty Staas Member

IPv6 adres van mijn shared webserver

Topic geplaatst op: 25-11-2016 om 14:02

Goedendag,
    Wat is het IPv6 adres wat ik kan instellen als AAAA DNS record van mijn shared webserver(s)?
    Alvast bedankt.

2. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 25-11-2016 om 14:33

Op dit moment is er nog geen ipv6 mogelijk. Het is enkel te bereiken via ipv4.

Mocht u verder nog vragen hebben dan helpen wij u uiteraard graag verder.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Robin Paardekam Member
    Reactie geplaatst op: 19-01-2017 om 11:24

Beste Alex,

wat is de planning om IPv6 wel beschikbaar te maken? Ik kan er maar erg weinig over vinden. Zelf gebruik ik een reseller pakket, maar ik zou het wel zo prettig vinden als er duidelijk over de plannen gecommuniceerd zou worden, waarbij onderscheid gemaakt wordt tussen de diverse diensten die jullie aanbieden. Ik begrijp ondertussen dat dit op VPS wel mogelijk is, maar hoe zit dat met de andere klanten?

Bij voorbaat dank voor de heldere uitleg.

M.vr.gr

Robin Paardekam
    Studio 010 - Digitale Media

4. Robin Paardekam Member
    Reactie geplaatst op: 19-01-2017 om 11:29

Ik wil hier nog even iets aan toevoegen. In 2012 is er door Versio beweerd dat in datzelfde jaar (nu dus bijna 5 jaar geleden!!!) alle diensten IPv6-compatible zouden worden.

Ik citeer "Het is de bedoeling dat in 2012, dit jaar dus, al onze diensten volledig IPv6 compatibel worden." afkomstig van https://www.versio.nl/forum/854-mogelijkheid-ipv6

Hoe is het mogelijk dat er anno 2017 nog steeds geen IPv6-support is voor de bestaande reseller-klanten?

5. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-01-2017 om 12:11

Op die server is dat niet beschikbaar momenteel. We gaan binnenkort migreren naar een ander platform waarbij er ook IPv6 beschikbaar komt.

6. Robin Paardekam Member
    Reactie geplaatst op: 13-03-2017 om 20:35

We zijn nu weer bijna 2 maanden verder. Is dit al gereed? Zo niet: is er al een datum bekend? Dit soort beloften worden nu dus al ruim 5 jaar door Versio gemaakt. Je kan je misschien indenken dat dit niet erg geloofwaardig meer overkomt. Ik zou graag een datum danwel streefdatum van jullie vernemen.

7. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-03-2017 om 22:00

De implementatie van IPv6 op ons webhosting en reseller hosting platform heeft geen prioriteit voor ons wegens de beperkte beschikbaarheid van beveiliging tegens DDOS aanvallen via IPv6.

Al onze andere diensten zijn wel beschikbaar via IPv6. Dat geldt dus voor Cloudbox, Sitebuilder en DNS beheer voor domeinnamen.