1. Frits Notermans Member

Domein verhuizen i.p.v. verlengen

Topic geplaatst op: 18-11-2016 om 21:25

Hallo,

Ruim een jaar geleden heb ik mijn aquarium vereniging geholpen met het vernieuwen van de website en het verlengen van het domein avborneo.nl. Dit is via Versio goed verlopen. Onlangs kreeg ik de melding van een medelid dat de website onbereikbaar is. Het blijkt dat het jaar verlopen is en zodoende het domein niet meer voor ons geregistreerd is.

Mijn bedoeling was om het domein alsnog te verlengen. Het blijkt dat ik een verhuizing heb aangevraagd en dat ik nu een EPP code nodig heb van de huidige eigenaar. Dit is voor mij onbekend terrein. Betekend dit dat het domein ingepikt is? Hoe krijg ik het terug?

2. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-11-2016 om 09:44

Hallo, indien het domein reeds door iemand anders is ingenomen zal u de huidige eigenaar moeten vragen of het domein over te nemen is. Indien ja, dan heeft u de EPP code nodig om het domein naar ons te verhuizen.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Frits Notermans Member
    Reactie geplaatst op: 19-11-2016 om 14:00

Bedankt voor je reactie Fabien. Hoe kom ik er achter of het door iemand anders is overgenomen? Als ik naar avborneo.nl ga kom ik op een site met de vermelding 'koop dit domein'. Vandaar was mijn aanname dat het nog beschikbaar is. Omdat Versio mij vraagt voor een EPP code vermoedt ik dat het niet meer beschikbaar is. Maar hoe kom ik er nu achter wat de status is van dit domein?

4. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-11-2016 om 14:08

Via https://www.sidn.nl/ kunt u het domein opzoeken en de gegevens vinden van de huidige eigenaar.

5. Frits Notermans Member
    Reactie geplaatst op: 01-12-2016 om 08:02

Bedankt voor je hulp. De huidige eigenaar (domein kaper) vraagt een belachelijk bedrag dus we hebben besloten een ander domein te gaan gebruiken.