1. Bram Valk Member

Website niet beschikbaar

Topic geplaatst op: 28-10-2016 om 15:08

Beste,
    Sinds vandaag krijg ik constant de melding website niet beschikbaar, als ik mijn site aan het aanpassen ben (wordpress)
    De melding: Deze site is niet bereikbaar

portfolio.bramvalk.nl heeft de verbinding geweigerd.
    Probeer het volgende:
    Controleer de verbinding
    Controleer de proxy en firewall
    ERR_CONNECTION_REFUSED

website is gisteren opnieuw geinstalleerd! https://portfolio.bramvalk.nl

Mvg,
    Bram Valk

2. Bram Valk Member
    Reactie geplaatst op: 28-10-2016 om 15:32

Ik krijg het ook af en toe als ik de website bezoek...

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Bram Valk Member
    Reactie geplaatst op: 28-10-2016 om 15:34

En nu krijg ik deze error:
    De pagina op portfolio.bramvalk.nl werkt niet

portfolio.bramvalk.nl heeft geen gegevens verzonden.
    ERR_EMPTY_RESPONSE

4. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-10-2016 om 15:53

Het is hier wel bereikbaar. Kunt u contact op nemen met onze helpdesk om dit voor u na kijken. Mogelijk staat uw IP geblokkeerd waardoor het niet kan worden bereikt.

5. Nick Geersing Member
    Reactie geplaatst op: 05-12-2016 om 20:14

Hebben jullie voor dit probleem ook een oplossing gevonden?
    Ik heb nu hetzelfde probleem met mijn website www.visguru.nl (wordpress) welke ik bij jullie host.
    Geregeld krijg ik de ERR_EMPTY_RESPONSE melding bij verschillende browsers.

6. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 06-12-2016 om 01:19

@Nick Geersing U kunt uw IP adres even opzoeken via http://www.watismijnip.nl/ en vervolgens doormailen naar support@versio.nl om te laten whitelisten.

7. Bort Willem Van Der Veen Member
    Reactie geplaatst op: 15-02-2017 om 16:08

Beste,
    Mijn websites die ik bij jullie heb staan zijn beiden niet bereikbaar. Ik krijg deze melding:

Deze site is niet bereikbaar

www.zowijs.nl heeft de verbinding geweigerd.
    Zoek op Google naar zowijs nl
    ERR_CONNECTION_REFUSED

Internet doet het verder prima. Wat kan het zijn?

gr Marlies

8. Ruud VN Member
    Reactie geplaatst op: 15-02-2017 om 16:27

Heb hetzelfde probleem. 2 websites liggen er uit en de mail werkt niet. Krijg deze melding:
    You don't have permission to access / on this server.
    Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Misschien handig als Versio even wat op de website zet over wat het probleem is en de verwachte oplossingstijd.

9. Tjerk Spriensma Member
    Reactie geplaatst op: 15-02-2017 om 16:35

Zelfde hier www.stoppeninstappen.nl niet bereikbaar. Hopelijk duurt dit niet te lang..

10. Ruud VN Member

https://www.versio.nl/status

11. Roestje Member

Status: Updated
    Laatste update: 15-02-2017 15:40
    Informatie: We ervaren momenteel een stroomstoring in ons datacentrum. We werken aan een oplossing hiervoor. Update @ 15-02-2017 15:12: Een deel van onze servers is weer online, een ander groot deel is nog onbereikbaar vanwege de storing. We werken aan een oplossing.

12. Musa Cakar Member
    Reactie geplaatst op: 15-02-2017 om 17:45

Hoeveel servers liggen eruit? En wanneer komt er een nieuwe update? we hebben al 2 uur niks gehoord na de vorige update.

13. emiel Member
    Reactie geplaatst op: 15-02-2017 om 18:14

De stroomstoring loopt uit de hand merk ik. Zou de aanschaf van een ups het probleem niet oplossen? Veel mensen zijn afhakelijk van hun mail en website. Als het meerdre uren duurt is een schade claim duurder dan de aanschaf van een ups.

14. Jean Pierre Pluymers Member
    Reactie geplaatst op: 15-02-2017 om 18:37

Mijn firma is een reseller van Versio en ik krijg boze telefoons van mijn klanten waarom hun websites offline zijn. Op mijn berichten wordt niet gereageerd ... de chat is niet toegankelijk en we krijgen nauwelijks info. Dit zijn rampen!! Hoe kan zo'n grote aanbieder zolang zonder stroom vallen ... dat kan toch niet!! Jullie horen toch redundant te werken ...

15. Harry Vos Member
    Reactie geplaatst op: 15-02-2017 om 18:39

Een storing kan gebeuren, maar dan willen we graag wel regelmatig een update.
    De tijd tussen de meldingen is veel te lang!
    Bij mij draait nu alles gelukkig wel weer!

16. Jean Pierre Pluymers Member
    Reactie geplaatst op: 15-02-2017 om 18:40

Volgens wat ik ervaar lijkt het toch om meer dan een stroomstoring te gaan: de server waar ik mijn websites op host is online, maar de websites zijn niet toegankelijk ... Lijkt me een groter probleem dan een stroomstoring te zijn!!

17. Ashkan Mohammad Khan Member
    Reactie geplaatst op: 15-02-2017 om 18:46

Geachte heer/mevrouw,

Sinds 15:00 uur (op 15 februari ) zijn de site www.tandartsdegroenehoek.nl en de mail niet bereikbaar. Gaarne uw beoordeling.

Mvg,
    Team Tandartspraktijk De Groene Hoek
    A.M.Khan

18. Wiebe Groenwold Member
    Reactie geplaatst op: 15-02-2017 om 19:49

Vanmiddag hebben mijn sites er ook last van gehad. Gelukkig in mijn geval snel opgelost. Maar nu zijn de websites weer offline allemaal.

Storing is niet erg, maar ik zou het wel waarderen als er status updates worden gegeven. Dit is lastig te verkopen aan mijn klanten doordat er geen informatie gegeven wordt.

19. Glenn Vinckx Member
    Reactie geplaatst op: 15-02-2017 om 19:52

Heb er ook enorm, enorm veel last van. Zeker als je bezig bent met een website te maken. Houden jullie ons in ieder geval op de hoogte wanneer dit euvel van de baan is?

20. Pieter Vanraefelghem Member
    Reactie geplaatst op: 15-02-2017 om 20:11

Bij mij hetzelfde probleem, beide websites al een aantal uren online... Hopelijk wordt dit snel opgelost!

21. William Maartens Member
    Reactie geplaatst op: 15-02-2017 om 20:21

Hier ook hetzelfde probleem, heel de server plat. Vele boze klanten en geen verklaring van Versio. Chatbox is ook niet te bereiken. Het minste wat jullie kunnen doen is je kllanten op de hoogte houden. Maar ik zie hier ook al 19 uur geen enkele reactie van Versio? Triest, buitengewoon triest.

22. Paul Stroink Member
    Reactie geplaatst op: 15-02-2017 om 20:27

Tsja, we hebben hier wel allemaal zelf voor gekozen. Voor een paar euro per maand kan je geen kwaliteit of service verwachten. Als je één keer contact opneemt met de helpdesk en er wordt een paar keer heen en weer gemaild kost dat klantcontact meer dan een jaar hosting oplevert.

Maar het blijft natuurlijk erg vervelend voor bedrijfskritische websites. Wij hebben hier een paar sites draaien met maar heel weinig bezoekers en weinig servereisen, maar als ze niet bereikbaar zijn merk ik toch dat we er best afhankelijk van zijn.

Ik heb daarom, toevallig vorige week al, voor de storing een VPS genomen bij een wat duurdere partij. En ga onze bedrijfssites daarnaartoe verplaatsen. Eén website sinds gisteren al over en ik merk meteen het verschil. Loadtime van tussen de 7 en 14 seconden bij versio naar onder de seconde op de VPS. Inloggen op de backend duurde altijd een eeuwigheid en is nu ook realtime.
    Ik had het véél eerder moeten doen, ook zo'n VPS kost nog steeds heel weinig, zeker niet als je met je website geld verdient.
    Ik laat mijn versioreselleraccountje gewoon doorlopen, kan ik die mooi gebruiken als testaccount.

23. Van Niekerk Member
    Reactie geplaatst op: 15-02-2017 om 20:38

Dit soort problemen lijken mij niet meer van deze tijd.

Echter vind ik het de moeite waard om verder te kijken. Wij hebben meerdere eigen websites en websites van klanten bij Versio uitstaan. Ik ben erg benieuwd bij welke partij je een VPS gebruikt.
    Zeker als de laadsnelheid op zo een manier verbeterd is.

24. Mail Gmail Member
    Reactie geplaatst op: 15-02-2017 om 20:43

Waar heb je VPS besteld? Dan wil ik het met versie vergelijken.

25. Paul Stroink Member
    Reactie geplaatst op: 15-02-2017 om 20:49

Ik heb een SSD VPS bij directVPS genomen.
    Ik moet zeggen dat ik nu maar één kleine joomla site op het staan, die maar enkele tientallen bezoekers per dag heeft maar hij draait razendsnel.
    Je kan hem een week gratis testen, dat heb ik gedaan en gisteren of eergisteren overgezet naar een betaalde versie.

26. Joey Weijters Member
    Reactie geplaatst op: 15-02-2017 om 21:53

Ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem, de site dropt overal veel connecties. Ik heb al gevragen of ze sowieso een IP konden whitelisten, maar dit hielp niet. Ik krijg relatief vaak een no response of connection dropped.

27. Herman Hoek Member
    Reactie geplaatst op: 15-02-2017 om 22:10

Mijn website en mailbox zijn ook niet bereikbaar. Misschien zou het een idee zijn op te website te vermelden dat er een storing is eng wanneer we de oplossing kunnen verwachten? Dit duurt nl wel erg lang!

28. Alice Boter Member
    Reactie geplaatst op: 15-02-2017 om 22:22

Lekker, na bijna 7 uur zijn mijn sites weer on-line.

29. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-02-2017 om 00:05

Hallo, alle servers moeten intussen weer online staan. De status van de storing was op te volgen via https://www.versio.nl/status

Indien u nog problemen ondervindt kunt u dit even melden via support@versio.nl

30. odinson Member
    Reactie geplaatst op: 16-02-2017 om 00:13

VPS nog steeds offline...

31. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-02-2017 om 00:17

@odinson Van hieruit reageert de VPS correct. Mocht u nog problemen ondervinden kunt u dit even melden via support@versio.nl zodat het nagekeken kan worden.

32. Robert Bos Member
    Reactie geplaatst op: 16-02-2017 om 05:41

Ik heb uiteindelijk mijn VPS zelf weer moeten aanzetten (via cloud.axc.nl), dat zou toch niet moeten.

-> z'on langdurige stroomstoring voor een data center is zeer dramatisch (dit mag echt niet voorkomen)

ik zie communicatie omtrent de oorzaak analyse en het actie plan tegemoet (+ excuses),
    anders zie ik mij genoodzaakt om rond te kijken naar andere providers die mij meer zekerheid kunnen bieden

33. Tamarah Sikorski Member
    Reactie geplaatst op: 16-02-2017 om 09:58

Alles ligt er wéér uit. Ik heb gister groot een artikel gehad in de krant, dit is echt de slechtste timing die je nu kan hebben. Kost me omzet!

34. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-02-2017 om 11:00

Hallo Robert.

Gister ondervonden we helaas een stroomstoring binnen het datacentrum waar onze servers op dit moment zijn ondergebracht. Een gedeelte van het datacentrum waar onder andere onze servers staan hebben helaas enige tijd zonder stroom gezeten. Helaas is uw hosting account ook getroffen door deze storing wat wij uiteraard enorm vervelend vinden en we begrijpen dat dit niet wenselijk is. Namens Versio wil ik u dan ook onze excuses hiervoor aanbieden.

De oorzaak van de stroomstoring is nog niet bekend en wordt onderzocht. Doordat de servers abrupt uit zijn gegaan wegens de stroomstoring zijn de servers niet automatisch online gekomen. We hebben iedere server afzonderlijk moeten opstarten en controleren op fouten.

Een groot gedeelte van de servers zijn inmiddels terug online. Voor enkele servers draait momenteel nog een schijfcontrole, de status hiervan kunt u bekijken op https://www.versio.nl/status Onze technici doen hun uiterste best om ook deze servers zo spoedig mogelijk terug online te krijgen.

Zoals u wellicht heeft meegekregen is Versio reeds bezig met het migreren van servers naar een compleet nieuw hosting platform. Dit nieuw hosting platform draait op compleet nieuwe hardware en in een ander datacentrum. Het nieuwe platform draait geheel op SSD en beschikt over meer geheugen en rekenvermogen. Wij zijn er dus zeker van dat wij met het nieuwe platform zowel de prestaties als de stabiliteit van onze webhosting en reseller hosting diensten fors zullen verbeteren.

De servers op het nieuwe platform hebben geen hinder ondervonden aan deze stroomstoring. We zullen er dan ook alles aan doen om ook uw server zo spoedig mogelijk te migreren naar dit nieuwe hosting platform. Zodra bekend is wanneer uw server door ons gemigreerd gaat worden zult u nadere informatie per e-mail hierover ontvangen. Versio zal de volledige migratie voor u uitvoeren zodat uw website hier geen verdere hinder van zal ondervinden.

Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak dat u heeft ondervonden en hopelijk kunnen wij u binnenkort blij maken met de betere prestaties en stabiliteit van ons nieuwe platform.

//////////////////////////////////////////////////

Hallo Tamarah,

wat werkt er momenteel niet voor u? Kunt u een domein geven?

Ik hoor het graag, bij voorbaat dank.

35. Ben Van Es Van Conkelenberghe Member
    Reactie geplaatst op: 16-02-2017 om 14:16

ERR_CONNECTION_REFUSED
    Zo vaak vandaag, niet alleen bij mij maar ook mijn klantjes.... minder gezellig.
    192 , kan dit kloppen, helaas is het wel erg jammer dat je niet even gewoon de vraag in chat ofzo kan stellen.

36. Fred Member
    Reactie geplaatst op: 16-02-2017 om 18:09

Ik begrijp dat alle servers worden overgezet naar een compleet nieuw hosting platform met ssd.
    Ook klanten met cloudboxen (VPS) werden getroffen door de stroomstoring. Wanneer worden deze overgezet naar het nieuwe platform met ssd schijven?

37. Werner Heselmans Member
    Reactie geplaatst op: 16-02-2017 om 20:15

Ik merk dat mijn volledige public_html verdwenen is. Wordt deze door jullie teruggeplaatst? Bovendien zijn mijn online backups ook verdwenen.

38. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-02-2017 om 21:12

@Ben
    Helaas is het erg druk op de helpdesk naar aanleiding van de ervaren storing. Als het even te druk is op de chat kunt u of in de wachtrij even wachten of een ticket aanmaken of een e-mail sturen naar de supportafdeling zodat het nagekeken kan worden.

@Fred
    Dit betreft in eerste instantie de webhosting en reseller servers. Het is verder nog niet bekend of er binnenkort ook iets nieuws komt voor de Cloudboxen. Het overzetten van alle hosting servers heeft op dit moment onze prioriteit ten behoeve van de verbetering van de performance op de servers.

@Werner
    Neem even contact op met de helpdesk per e-mail/ticket. Dit zal in uw geval even bekeken moeten worden wat er precies aan de hand is.

39. Mail Gmail Member
    Reactie geplaatst op: 16-02-2017 om 22:09

@Tamarah
    Welke krant?

@Gerald
    Zo loopt VPS achter en dan staat VPS nog steeds op een plek waar veel problemen had gezorgd.

@Paul
    Ik zal naar kijken want vooral SSD spreekt mij erg aan.