1. Maarten Boon Member

VPS Domeinnaam nameservers

Topic geplaatst op: 26-02-2012 om 12:35

Ik heb afgelopen vrijdag een domeinnaam verplaatst van een andere host naar mijn virtual server. Ik heb toen de nameservers ingesteld op de nameservers die in mijn DA bij reseller -> nameservers staan.
    Als gevolg hiervan deed de website het niet na 24 uur en kreeg ik als ik naar de website ging de melding "DNS lookup failed". Ik ben toen gaan zoeken op internet en vond dat ik bij de dns alle ip adressen moet wijzigen naar die van mijn server. Dit heb ik nu een uur geleden gedaan. Hij doet het nog niet, maar ik weet niet of hij het nu binnen 24 uur wel of niet gaat doen. Ik heb echter geen tijd om er pas over 24 uur achter te komen of ik het goed heb gedaan, omdat er belangrijke mails nu niet aankomen.

Kan iemand mij vertellen of ik de DNS en de nameservers nu goed heb ingesteld of hoe ik het anders moet doen?

2. zwerfkat Member
    Reactie geplaatst op: 26-02-2012 om 14:31

Eh, wat bedoel je met "verplaatst?" Verhuisd of doorgelinkt? Als ie verhuisd is moet je in het klanten gedeelte bij Versio alle IP-adressen uit de daar getoonde DNS records wijzigen naar het IP-adres van je VPS server.

Als je hem alleen doorlinkt dan kun je in DA bij de oude server onder "DNS management" alle IP-adressen wijzigen naar het IP-adres van je VPS.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Maarten Boon Member
    Reactie geplaatst op: 26-02-2012 om 20:33

Sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoel inderdaad verhuisd. Ik heb inderdaad de ip-adressen gewijzigd bij de DNS records onder het klanten gedeelte -> domeinnamen -> DNS wijzigen.

Zou het dan nu goed moeten zijn? Hij doet het overigens nogsteeds niet (nu zo'n 9 uur geleden gewijzigd)

4. zwerfkat Member
    Reactie geplaatst op: 26-02-2012 om 22:44

Nu zou het goed moeten gaan, mits de DNS instellingen van je domein op je VPS ook goed staan, d.w.z. verwijzen naar je eigen IP-adres.

Normaal gesproken heb je geen down-tijd tijdens een verhuizing: zolang de nieuwe DNS instellingen nog niet zijn doorgevoerd kom je op de oude server terecht, daarna op de nieuwe.

Je kunt het ook even checken bij http://www.dnswatch.info/

5. Dylan DeSchacht Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2014 om 20:59

Ik heb een domein naam gekocht en ik heb mijn DNS aan minj VPS gelinkt maar ik wacht al bijna 12 uren en het is nog niet gelinkt duurt dat zolang of heb ik iets fout gedaan mijn ip is ( 176.31.217.102 )

Domein naam Gablehotel.nl

6. Kimberly Bossuyt Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2014 om 21:09

Volgens https://www.sidn.nl/nc/over-nl/whois/ blijkt dit domein niet geregistreerd ..