1. bobsterrr Member

Dns en ip adres aanpassen

Topic geplaatst op: 26-02-2012 om 08:50

Hi,

Ik wil graag het ip adres en het dns van een nieuwe domeinnaam aapassen.

als ik de dns aanpas krijg ik 159.253.0.110 dit is jullie ip en als ik vervolgens dan het ip adres wijzig in het dns beheer verdwijnen de nameservers weer.

Dan stel ik de nameservers weer in onder nameservers instellen, dan ga ik weer naar dns beheer. En wat zie ik staat het ip adres 159.253.0.110 weer ingesteld.

Ik wil dus en het ip adres en de nameservers wijzigen.. Hoe doe ik dat?

Gr Bobby

2. zwerfkat Member
    Reactie geplaatst op: 26-02-2012 om 10:56

De DNS-instellingen staan meestal ook op de name server. Dus wanneer je de name server aanpast, dan moet je de DNS instellingen op deze nieuwe name server aanpassen. Het heeft alleen zin om de DNS-instellingen bij Versio te gebruiken als je ook hun name server gebruikt. Vandaar deze koppeling.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. bobsterrr Member
    Reactie geplaatst op: 27-02-2012 om 08:06

Dus om het domein naar een andere server en ip te sturen ben ik genoodzaakt het domein te gaan verhuizen?

Dat is een beetje raar want dat staat nergens vermeld op het moment dat ik het domein registreer...

Hopelijk komt er toch een oplossing,

4. zwerfkat Member
    Reactie geplaatst op: 27-02-2012 om 10:59

Nee hoor, ik reageerde alleen op de koppeling tussen DNS instellingen en de name server in het klanten paneel.

Je kunt toch gewoon alleen de IP-adressen wijzigen naar die van de externe server? Waarom zou je dan ook de name server willen aanpassen?

En als je de name server bij Versio wijzigt, dan moet je de DNS-instellinen op die externe name server aanpassen, bij Versio heeft dat dan geen zin meer.