1. Hannes Stragier Member

Certificaat niet betrouwbaar

Topic geplaatst op: 12-10-2016 om 09:08

Ik heb 2 SSL certificaten van Trust Provider aangekocht om mijn site en mailserver te valideren.
    Eerst ging dat goed tot vandaag. "Het certificaat is niet betrouwbaar en gebruikt een oude CYPHR code (of zoiets)"
    Geprobeerd met verschillende PC's en browsers, zeggen allemaal iets gelijkaardigs.

Iemand een idee?

2. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-10-2016 om 09:56

Kunt u aangeven wat de URL hiervan is dan kunnen wij dit voor u nakijken, u mag hier anders ook een ticket voor maken als u dit liever heeft.

Dit vind u onder pagina https://www.versio.nl/helpdesk .

1. Zoek met 3 woorden naar een artikel op https://www.versio.nl/helpdesk en druk op enter.
    2. Dan krijgt u de optie "+Helpdesk ticket" en "Chat met helpdesk" te zien en dan volgt u de stappen op het scherm.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Hannes Stragier Member
    Reactie geplaatst op: 12-10-2016 om 10:01

Beste, ticket werd zojuist aangemaakt.

4. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-10-2016 om 10:02

Bedankt, wij pakken het snel op!

5. Hannes Stragier Member
    Reactie geplaatst op: 13-10-2016 om 00:21

Het probleem is opgelost dankzij jullie want anders had ik het nooit gevonden.
    Register in 2 minuten tijd aangepast en alles werkt terug correct!

6. Robert Ensor Member
    Reactie geplaatst op: 06-11-2016 om 18:15

Ik heb volgens de instructies een SSL certificaat geïnstalleerd. Het certificaat lijkt wel goed geïnstalleerd te zijn, maar ik krijg de volgende foutmelding (bovenaan het certificaat): "Could not verify this certificate because the issue is unknown". De CA certificaten zijn geïnstalleerd en ik kreeg de mededeling "NOTE: You are using the server IP, so your CA Root Certificate has been saved to: /etc/httpd/conf/ssl.crt/server.ca CA Certificate is ok. Your site should be secure within a few minutes." Het gaat om www.voorwerkeninkomen.nl

Als ik SSLCheck uitvoer krijg ik: "OCSP status info Niet beschikbaar" en " CRL status info
    Niet beschikbaar". Heeft iemand een idee waar het probleem aan zou kunnen liggen?

7. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-11-2016 om 10:20

Kunt u dit even aankaarten via een mail naar support@versio.nl met de gegevens die nodig zijn voor de CSR code, zoals landcode, provincie etc.? Dan proberen wij de oorzaak te achterhalen.

Bij voorbaat dank.

8. Kristof Degros Member
    Reactie geplaatst op: 14-11-2016 om 22:18

Net hetzelfde probleem
    Dernet mijn site gechecked ... en ssl is niet betrouwbaar, zelfs die van versio.nl niet ...

9. Kristof Degros Member
    Reactie geplaatst op: 14-11-2016 om 22:21

Maar dit is alleen in chrome ... blijkbaar onder linux

10. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-11-2016 om 23:09

@Kristof, u kunt het in dat geval even aankaarten via ticket of e-mail zoals mijn collega Justin aangeeft. Onze technici zullen het dan voor u nakijken.