1. Ronald Member

Joomla phpmail domein elders geregistr.

Topic geplaatst op: 25-02-2012 om 21:05

Beetje cryptisch onderwerp maar dat krijg je met zo weinig mogelijke tekens....

De situatie:
    - mijndomein.nl staat nog geregistreerd bij een andere ISP (loopt nog tot feb. 2013)
    - in klantinstellingen staan netjes de twee DNSsen van de andere ISP genoemd.
    - in DNS instellingen bij andere ISP staan netjes MX records die verwijzen naar Google Apps/Gmail
    - in Joomla configuratie staat mail op PHP mailer.

Nu vul ik op de website een formulier in dat gemaild wordt naar info@mijndomein.nl
    Dit formulier komt niet aan. In de mailbox van de hoofdgebruiker krijg ik een Non Delivery Report van Mailer-Daemon@vserver11.a.nl return to sender/delivery failed.

Ik denk dat dit komt omdat er hier geen mailbox info@mijndomein.nl is aangemaakt, maar dat moet ook niet binnen klant-account want alle mailboxen staan bij GMail.

Hoe krijg ik 't goed opgezet zodat mail wel aankomt? Zonder dat ik het domein hoef te verhuizen?

2. Wim Member
    Reactie geplaatst op: 26-02-2012 om 12:14

Dan moet je het vinkje bij local weghalen.
    nu doet de versio server je mails afhandelen, terwijl google dit moet doen.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Ronald Member
    Reactie geplaatst op: 26-02-2012 om 12:44

Op het gevar af heel dom te klinken: Waar vind ik dat "vinkje bij local" ?? Heb overal gezocht maar kan het niet vinden...

4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-02-2012 om 18:07

@Ronald Dit vakje staat bij "MX records" in DirectAdmin. Dit zie je wanneer DNS Management aanstaat.