1. Hans Stad Member

SPF record

Topic geplaatst op: 08-10-2016 om 16:09

Sinds 4 oktober wordt een mailserver van mijn provider geblokt. Krijg een 550-SPF melding. Hoe stel ik dit in zodat de volgende foutmelding niet meer optreedt:
    vserver157.axc.nl rejected a message that claimed an envelope sender address of @delosgaia.nl.
    vserver157.axc.nl received a message from smtpq6.tb.mail.iss.as9143.net (212.54.42.169) that claimed an envelope sender address of @delosgaia.nl.
    However, the domain delosgaia.nl has declared using SPF that it does not send mail through smtpq6.tb.mail.iss.as9143.net (212.54.42.169). That is why the message was rejected.

Voor de volledigheid, het betreft hier statusreport van een router waarbij het zendende adres gelijk wordt gekozen aan het ontvangende adres en ik de specifieke smtp instellingen voor mail.axc.nl niet kan instellingen.

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-10-2016 om 16:37

Hallo, u kunt deze test even uitvoeren en kijken wat u exact dient in te stellen als TXT record: https://www.mail-tester.com/

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Hans Stad Member
    Reactie geplaatst op: 09-10-2016 om 12:01

Is opgelost, het blijkt er op dat Versio op 3 oktober de DNS van mijn domein heeft aangepast. Het was fijn geweest indien ze me daarover geïnformeerd hadden.

Vond u dit antwoord nuttig?