1. André Bourbon Member

E'mail tussen mijn 2 e'mail accounts

Topic geplaatst op: 07-10-2016 om 20:08

Ik heb 2 e'mail accounts hier bij versio één voor mezelf en één voor mijn vrouw echter :

1: ik kan géén e mail versturen naar mezelf
    2: ik kan géén e'mail versturen naar de account van mij vrouw
    Mail s komen terug als : Delivery Status Notification (Failure) met volgende info :
    - However, the domain on7yk.eu has declared using SPF that it does not send mail through mailrelay105.isp.belgacom.be (195.238.20.132). That is why the message was rejected.

-Contact the xxx postmaster and tell them that they need to change on7yk.eu's SPF record so that it authorizes mailrelay105.isp.belgacom.be. For example, they could change the record to something like :

v=spf1 a mx ip4:46.21.173.238 a:spf.spamexperts.axc.nl a:mailrelay105.isp.belgacom.be -all

If you refer your postmaster to this web page, they should be able to solve the problem.

2. André Bourbon Member
    Reactie geplaatst op: 07-10-2016 om 20:45

Dit alles werkte perfect tot gisteren .
    Ook als ik in Outlook mijn accounts steetings test geeft dit nu dezelfde fout namelijk :
    Delivery Status Notification (Failure)
    The reason for the problem:
    5.1.0 - Unknown address error 550-'SPF: 195.238.20.132 is not allowed to send mail from on7yk.eu:\\nPlease see http://www.openspf.org/Why?id=andre.bourbon%40on7yk.eu&ip=195.238.20.132&receiver=vserver190.axc.nl\\n: Reason: mechanism'

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-10-2016 om 21:33

Zoals de melding eigenlijk al aangeeft wordt de mail verstuurd vanaf een server welke niet is opgenomen in het SPF record. Heb zojuist het SPF records voor u aangepast. Na de volgende DNS update kunt u het opnieuw testen. Dit zal binnen 4 tot 8 uur zijn.

4. André Bourbon Member
    Reactie geplaatst op: 08-10-2016 om 11:07

Hallo , Gerald ,
    Spijtig genoeg heeft dit maar eventjes gewerkt , vandaag probeer ik opnieuw een mail naar mezelf te sturen of een test te doen van mij acount in oulook en zonder resultaat .
    Ik bekom opnieuw de melding dat er een SPF probleem is . Dit heb ik in al die jaren nooit meegemaakt . En de eerste week na mijn verhuis naar Versio werkte alles perfect .

Hoe en waar vind ik deze SPF records en hoe komt het dat je ze hebt aangepast en dat het na een tijdje niet meer werkt ???
    Mvg. André

5. André Bourbon Member
    Reactie geplaatst op: 08-10-2016 om 11:57

Hoi, Ik heb mijn SPF .txt opnieuw aangepast het werkt weer ..
    Mvg. André

6. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-10-2016 om 13:00

@André Bourbon Fijn te horen dat het weer werkt voor u.

7. Hans Hokke Member
    Reactie geplaatst op: 10-10-2016 om 21:23

Voor de toekomst: Het kan zijn dat die andere provider meerdere mailservers runt, meestal met ergens een volgnummer. Ik heb hetzelfde gehad en heb enige tijd geleden mailservers smtpq3(...) en smtpq4(...) toegevoegd. Vandaag moest ik (toevallig allemaal tegelijk) mailservers smtpq2(...), smtpq5(...) en smtpq6(...) toevoegen, nadat hetzelfde mailtje 3 keer achter elkaar faalde.
    Schrik dus niet als u in de toekomst nog een paar keer een server moet toevoegen.

8. André Bourbon Member
    Reactie geplaatst op: 17-10-2016 om 19:57

Bedankt voor de tip
    Groetjes André